خبرگزاری کار ایران

آشنایی با کریستین سینکلر: بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال کیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۵۱۲

کریستیانو رونالدو رکورد علی دایی در مصاف با جمهوری ایرلند در مسابقات مقدماتی جام جهانی را شکست، اما او هنوز بهترین گلزن ملی تاریخ نشده است!

به گزارش ایلنا، گلزنی کریستیانو رونالدو مقابل جمهوری ایرلند در مقدماتی جام جهانی قطر او را با برتری مقابل علی دایی، تبدیل به بزرگترین گلزن ملی فوتبال مردان کرد.

تا آن زمان، رونالدو در 180 بازی برای کشورش 111 بار گلزنی کرده بود که سه مورد از آن‌ها در قهرمانی تیم ملی او در یورو 2016 و 7 گل در جریان مسابقات جام جهانی بوده است.

با این حال، برای تبدیل شدن به برترین گلزن ملی فوتبال، رونالدو باید آمار باورنکردنی کریستین سینکلر را تعقیب کند.

کریستین سینکلر کیست؟

کریستین سینکلر مهاجمی است که از ابتدا به عنوان هافبک تهاجمی بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی زنان کانادا و پورتلند تورنز است.

این زن 38 ساله در تمام دوران حرفه‌ای خود در آمریکای شمالی بازی کرده است؛ او سه فصل پس از حضور در FC Gold Pride در سال 2011 به وسترن نیویورک فلش نقل مکان کرد و سپس دو سال بعد، در فصل افتتاحیه لیگ ملی فوتبال زنان (NWSL)، به پورتلند تورنز پیوست، جایی که از آن زمان تا کنون در آن باقی مانده است.

سینکلر در پنج فینال جام جهانی و سه دوره المپیک برای کشورش بازی کرده است و در کنار دو مدال برنز، در سال 2021 او مدال طلای دست نیافتنی را کسب کرده است. 

او همچنین دو بار قهرمانی WPS و قهرمانی NWSL را کسب کرده است، جام قهرمانی NWSL را در سال 2021 برده و به عنوان بزرگترین بازیکن کانادا در تمام دوران شناخته می‌شود.

رکورد گلزنی ملی کریستین سینکلر چقدر است؟

رکورد سینکلر در حال حاضر 187 گل در 304 بازی برای کانادا است. او در ژانویه 2020 رکورد گلزنی ملی جدیدی را به ثمر رساند و 184 و 185 مین گل خود را مقابل سنت کیتس و نویس در مسابقات انتخابی المپیک زنان CONCACAF به ثمر رساند.

او سپس در توئیتر نوشت: "از همه برای همه پیام‌ها متشکرم. کمی ناراحت هستم. از همه هم تیمی‌هایم، مربیان، کارکنان، دوستان و خانواده تشکر می‌کنم، 185 گل بدون شما امکان پذیر نبود."

رکورد قبلی در اختیار ابی وامباخ، مهاجم سابق تیم ملی زنان ایالات متحده آمریکا بود که دو بار طلای المپیک را کسب کرد و همچنین قهرمان جام جهانی زنان شد. وامباخ قبل از بازنشستگی در سال 2015 در 255 بازی 184 گل برای تیمش به ثمر رساند.

کریستین سینکلر چه رکوردهای دیگری دارد؟

سینکلر علاوه بر اینکه بهترین گلزن تاریخ کشورش است ، بیش از هر بازیکن دیگری (304) مرتبه برای کانادا، چه زن و چه مرد، بازی کرده است.

او چهارمین بازیکن در لیست بازیکنان پرتعداد از نظر مسابقات ملی تاریخ است، پس از سه گانه آمریکایی کریستین لیلی (354)، کارلی لوید (312) و کریستی پیرس (311)، و همینطور لوید که هنوز یک بازیکن فعال است.

سینکلر 4 بار به عنوان کاپیتان در جام جهانی حضور داشته است و حداقل 5 گل در 5 تورنمنت مختلف به ثمر رسانده است، رکوردی که او با مارتا به اشتراک می‌گذارد.

او قبلاً رکورد بیشترین گل زده در یک تورنمنت فوتبال المپیک زنان را به نام خود ثبت کرده بود که در لندن 2012 6 گل به ثمر رساند - اما این رکورد توسط ویویان میدما در بازیهای 2021 شکسته شد.

این مهاجم همچنین تنها فردی است که بیش از یک بار برنده جایزه بابی روزنفلد شده؛ جایزه ای معتبر که به ورزشکار زن سال کانادا اهدا شد و او 14 بار به عنوان بازیکن برتر سال کانادا انتخاب شده است.

چه کسی بیشتر از رونالدو و مسی گل‌های ملی دارد؟

در حال حاضر 9 بازیکن زن وجود دارد که بیشتر یا بیشتر از رونالدو گل ملی دارند که چهار نفر از آنها همچنان در فوتبال فعالیت دارند و ملی پوش هستند.

این لیست شامل مارتای برزیلی(113)، الکس مورگان ستاره تیم ملی زنان آمریکا (114)، جولی فلیتینگ از اسکاتلند (116)، بیرگیت پرینتز از آلمان (128)، لیلی آمریکایی (130)، لوید (134)، میا هام (158) و وامباخ (184) می‌شود که سپس سینکلر در صدر قرار دارد.

لیونل مسی در حالی که هنوز در حال بازی با رکورد 79 گل در 153 بازی برای آرژانتین است، همچنان در حال تلاش برای رساندن آمارش به  100 گل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز