خبرگزاری کار ایران

وحید شمسایی در گفتگو با ایلنا

ایران در کنار آرژانتین و برزیل مدعی قهرمانی است/ توقع بیشتری از بازیکنان تیم ملی دارم / حسین طیبی چهره بین المللی فوتسال ایران است/ پاداشی که بازیکنان می‌گیرند نوش جانشان باشد/ علی دایی تا ابد برای ما آقای گل است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۴۴۶

وحید شمسایی معتقد است تیم ملی فوتسال در جمع ۴ تیم برتر جهان قرار خواهد گرفت.

وحید شمسایی ستاره سابق تیم ملی فوتسال ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عملکرد تیم ملی در مسابقات جام جهانی لیتوانی گفت: مهم‌ترین مسئله این است که تیم ملی ۶ امتیاز گرفته است و به دور بعدی صعود کرده ایم و مسیر همواری در پیش روی ماست و این استراتژی محمد ناظم الشریعه بسیار قشنگ است. وقتی شما می‌توانید مسیر خود را هموار کنید نیاز نیست به آب و آتش بزنید. گرچه بازی با آرژانتین نه این تیم راغب بود نتیجه بگیره هم ما و هر دو تیم به دنبال آن بودند که برای دور بعدی مصدوم و محروم ندهند. باخت در این بازی به من نظر من اثری ندارد و تا جایی که من اطلاع دارم می‌دانم کادرفنی به چیزی که در نظر داشت رسید. مسیری که در آن قرار داریم برای رسیدن به ۴ تیم هموار تر است. من همیشه جام جهانی را از ۸ تیم نهایی میبینم.

وی در خصوص تقابل ایران با ازبکستان در مرحله یک هشتم نهایی اظهار داشت: شما نمی‌توانید پیشرفت فوتسال ازبکستان را نادیده بگیرید. آنها یک مسیر را برای حضور در جام جهانی برای خود ترسیم کردند. بازی های دوستانه زیادی با تیم‌های بزرگی همچون اسپانیا و پرتغال انجام دادند و نتیجه نیز گرفتن و برای اولین بار به مرحله حذفی صعود کردند. نه تنها ازبکستان بلکه فوتسال آسیا پیشرفت داشته و تمامی نماینده‌‌های این قاره به دور بعد صعود کردند و ما اگر برنامه ریزی و پشتوانه سازی نکنیم این موضوع می‌تواند برای ما دردسرساز شود. 

وی افزود: در تقابل ما با ازبکستان من به یاد ندارم این تیم حتی در برابر ما مساوی کرده باشد و همیشه از ما شکست خوردند. اما باید هر چیز که بوده را فراموش کنیم و مطمئنا ازبکستان با تمام وجود در این بازی در برابر ما حاضر خواهد شد. اگر چه تیم تکنیکی نیستند اما دونده و پرتلاش هستند. اما بعید است بتوانند با توجه به ترسی که از تیم ملی ایران دارند بتوانند ما را به دردسر بیاندازند.

کایپتان سابق تیم ملی در خصوص حریفان احتمالی این تیم در مسیر فینال نیز اظهار داشت: من برزیل و آرژانتین را تیم‌های قوی و با برنامه ریزی و منسجم دیدم. اسپانیا هم تیم خوب و جوانی را در اختیار دارد. اما پرتغال را نسبت به گذشته در شرایط خوبی نمی‌بینم.  به نظر من آرژانتین، اسپانیا، برزیل، روسیه و ایران شانس حضور روی سکو را دارند. 

شمسایی در خصوص عملکرد بازیکنان تیم ملی در این مسابقات بیان کرد: بچه ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند و مسلما به خواسته خود و برنامه‌ای که کادرفنی داشتند رسیده‌اند. اما به شخصه من توقع بیشتری از آنها دارم. اما باید از آنها و کادرفنی تشکر کرد و برای آنها در ادامه مسابقات آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی در مورد نبود حسین طیبی نیز گفت: قطعا بازیکنان بزرگ در لحظات حساس به کار می‌آیند. مثلا اصغر حسن زاده در بازی با آرژانتین بی نظیر ظاهر شد و در بازی صربستان و آمریکا نیز بازیکنان تیم ملی این عملکرد را تکرار کردند و تیم را به بازی باز گرداندن اما به هرحال حسین طیبی در بنفیکا بازی می‌کند و با تمام بازیکنان سطح اول دنیا تنه به تنه شده و چهره شناخته شده و بین الملی تیم ماست. متاسفانه این مصدومیت بد موقعه بود و از بدشانسی او بود. میدانم مصدومیت او از ناحیه دنده شدید بوده اما اینکه در مرحله دوم به تیم اضافه می‌شود را نمی‌دانم ولی امیدوار هستم زودتر به تیم اضافه شود و به تیم ملی کمک کند.

شمسایی در مورد حواشی به وجود آمده در خصوص اینکه گفته می‌شد بازیکنان تیم ملی به فکر پاداش هستند اظهار داشت: آقای شمس صحبت‌های را مطرح کردند به هرحال ایشان بزرگ ما هستند و صاحب نظر می‌باشند. اما قطعا فدراسیون همه چیز را زیر نظر دارد و برای آن برنامه دارد و وقتی آقای عزیزی خادم برای بازی‌های مقدماتی راهی لیتوانی می‌شوند مسلما نتیجه گیری تیم برای ایشان حائز اهمیت است. بعد از مدت‌ها در میزان پاداش تیم ملی تغییر ایجاد شد یا وقتی سایت و صفحه رسمی فدارسیون را چک می‌کنیم میبینم اخبار تیم ملی فوتسال به خوبی پوشش داده می‌شود و این نشان می‌دهد همه دور هم به دنبال موفقیت هستیم و اگر پاداشی هم می‌گیرند نوش جان آنها باشد و قطع به یقین برای سربلندی ایران و خوشحالی مردم قدم بر خواهند داشت.

ستاره سابق تیم ملی فوتسال در خصوص پیش بینی خود از نتیجه گیری تیم ملی در جام جهانی نیز گفت: پیش بینی کردن کار درستی نیست ولی تا الان من هر چیزی را که روی کاغذ گفته بودم برای خودم و صعود تیم ها را پیش بینی کردم درست از آب در آمد. من فکر میکنم با مسیری که برای ما به وجود آمده که حاصل تجزیه تحلیل خود کادر فنی بوده است اگر مشکلی پیش نیاید ما در بین چهار تیم و در نتیجه در فینال باشیم که اگر محقق شود فوق العاده است. 

در پایان شمسایی درباره شکسته شدن رکورد علی دایی توسط رونالدو نیز خاطرنشان کرد: همه ورزشکاران زمانی که لباس مقدس تیم ملی را برتن دارند با افتخار دوست دارند برای ایران صاحبت امتیاز شوند. بزرگان زیادی در رشته های مختلف این کار را کردند که آخرین آن رکورد آقای دایی بود که تا همیشه برای ما آقای گل جهان خواهند بود.

 

گفتگو: محمدرضا قاسمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز