خبرگزاری کار ایران

پیامدهای یک تعویض‌

نه مسی، اینجا بارسلونا نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۴۱۰

این بازیکن آرژانتینی در نیوکمپ یک بازیکن غیرقابل تعویض بود اما بعد از اینکه پوچتینو در روز یکشنبه او را وادار کرد، متوجه شد که زندگی در فرانسه با روزگار بارسلونا یکسان نیست.

به گزارش ایلنا،  اگر لیونل مسی تصور می‌کرد که انتقال او از بارسلونا به پاری سن ژرمن یکسان خواهد بود، او به سرعت درک می‌کند که زندگی در پایتخت فرانسه وعده می‌دهد که بسیار متفاوت از آنچه در نیوکمپ عادت داشت، باشد.

مسی به ریاست در بارسا عادت کرده بود.  بیش از 20 سال حضور در این باشگاه، گل‌های بی سابقه و شش عنوان توپ طلا او را دست نیافتنی کرده بود، وضعیتی که در سال‌های اخیر حتی با توجه به افت تیم کاتالان، همچنان بی وقفه باقی ماند. اما در PSG همه چیز به این راحتی‌ها پیش نخواهد رفت.

اگر این امر در بازی با ریمز یا حتی در تساوی مقابل کلوب بروژ، مشهود نبود، در بازی روز یکشنبه با لیون به صورت واضح مشهود بود. دو حادثه در طول مسابقه به ویژه گویا بود.

نه مسی، اینجا بارسلونا نیست!

قبل از شروع بازی، آندر هررا، هافبک پی اس جی در مصاحبه با مارکا در پاسخ به این سوال که چه کسی پنالتی‌های این فصل تیمش را می‌زند به شوخی گفت ممکن است برای این کار "سنگ، کاغذ، قیچی" بازی کنند!

با این حال، وقتی صحبت از ضربه ایستگاهی مقابل لیون شد، نیمار به سادگی توپ را جمع کرد و موقعیت را در دست گرفت. این اولین علامت بود که مسی در خانه جدید خود وضعیتی دست نخورده نخواهد داشت.

دومی چندی بعد در حالی رخ داد که مائوریسیو پوچتینو به عنوان سرمربی او را کنار گذاشت و اشرف حکیمی جایگزین  شد. این ضربه ای بسیار دردناک به ستاره آرژانتینی بود، که به سختی به بازی کردن اینگونه عادت خواهد کرد. نگاه پژمرده او به پوچتینو در سراسر جهان مشاهده شد در حالی که پس از آن او روی نیمکت با هموطن خود لئاندرو پاردس در حال بحث بود.

این یک حرکت موفق از سوی مربی بود زیرا پی اس جی به لطف ضربه سر مائورو ایکاردی پس از ارسال کیلیان امباپه، که همچنان یک بازیکن کلاسیک در باشگاه است، بازی را برد.

نه مسی، اینجا بارسلونا نیست!

پوچتینو درخصوص ناراحتی مسی پس از بازی توضیح داد: «این تصمیماتی است که برای تیم گرفته می شود و همه می دانند که ما بازیکنان بزرگ زیادی داریم. ما تصمیم گرفتیم مسی را به دلیل مصدومیت احتمالی در آینده کنار بگذاریم. ما مسابقات مهمی در پیش داریم و باید از او محافظت کنیم.»

پاری سن ژرمن برنامه‌های فشرده‌ای در روزهای آتی دارد؛ سفر به متز در روز چهارشنبه(امروز) پس از آن، یک دیدار دشوار در خانه مون‌پلیه و سپس دیدار در لیگ قهرمانان با منچسترسیتی که با تساوی مقابل کلوب بروژ در هفته گذشته، بسیار اهمیت دارد.

تیری آنری، مهاجم افسانه‌ای فرانسه و آرسنال که با مسی در بارسلونا بازی می‌کرد و اکنون به عنوان کارشناس لیگ1 در آمازون پرایم کار می‌کند، احساسات این بازیکن را توضیح داد:  «واکنش او من را شگفت زده نکرد. شاید او نمی‌خواست برود. ما نمی‌دانیم آن‌ها به یکدیگر چه می‌گویند. اجازه ندهید بحث را آغاز کنیم. او مطمئناً می خواست در زمین بماند تا بتواند گل بزند.»

به نظر می‌رسد تصمیم پوچتینو روز دوشنبه توجیه پذیر بود زیرا مسی مدت کوتاهی قبل از تعویض مقابل لیون از پای چپ احساس درد کند و به همین دلیل روز دوشنبه کنار تیم تمرین نکرد تا بازی امشب را با تایید پوچتینو از دست بدهد.

با این وجود، واضح است که اگر به عهده مسی بود، او در بازی مقابل لیون در زمین باقی می‌ماند. در حالی که مسی هنوز در PSG با احترام سالم رفتار می‌کند، او هنوز به استاندارد نمادین دست نخوردهای که در بارسلونا، جایی که او بدون شک بی رقیب بود، عمل کرده است.  او که برای اولین بار به باشگاه دیگری نقل مکان کرده و وارد قلمرو دو خودخواه بزرگ یعنی امباپه و نیمار شد، به سرعت فهمید که او رئیس نیست. پس این شروع رویایی‌ای نبود که آرزو می‌کرد، اما این واقعیتی است که او با آن روبروست. این نیز یکی از مواردی است که او مجبور است به سرعت خود را با آن تطبیق دهد تا این فصل جدید از حرفه او، موفقیت آمیز باشد.

گل - رایان بایرنر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز