خبرگزاری کار ایران

توکیو 2020: ورزشکاران روسی زیر ذره بین آژانس بین المللی تست دوپینگ

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۶۲۷

ورزشکاران روسی پیش از افتتاحیه مسابقات المپیک توکیو بیش از سایر ورزشکاران مورد توجه آژانس بین المللی تست دوپینگ قرار دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، آژانس بین المللی تست دوپینگ روز پنجشنبه اعلام کرد، با توجه به رسوایی‌های گسترده دوپینگ کشور روسیه که باعث لکه دار شدن المپیک گذشته شد، ورزشکاران روسی در آستانه بازی‌های المپیک توکیو مورد آزمایش قرار گرفتند.

ITA که در سال 2018 تاسیس شد، برای اولین بار مسئولیت برنامه ضد دوپینگ بازی‌ها را بر عهده دارد و با گشودن دهکده المپیک در 13 جولای آزمایشات را از ورزشکاران آغاز کرد.

ورزشکاران روسی از حضور در مسابقات المپیک توکیو با پرچم و سرود خود محروم هستند و در عوض به عنوان ورزشکار "ROC" - که مخفف کمیته المپیک روسیه است - در پی یک رسوایی دوپینگ که ورزش جهان را به لرزه درآورد، شناخته می‌شوند.

بنیامین کوهن، مدیرکل ITA به خبرنگاران گفت: "بدیهی است که من پنهان نخواهم کرد که ورزشکاران روسی در ارزیابی ریسک بر اساس آمار سال‌های گذشته بالا هستند. برنامه‌های آزمایش بر اساس ارزیابی ریسک است. ما تعدادی از عوامل را در نظر می‌گیریم. این یک تمرین کاملاً روشمند است. این به ما امکان می‌دهد خطرات موجود در یک ورزش معین و یک کشور معین را تعیین کنیم."

بسیاری از ورزشکاران روسی از دو بازی المپیک گذشته به حاشیه رانده شدند و پرچم این کشور در بازی‌های زمستانی پیونگ چانگ 2018، به عنوان مجازات دوپینگ با حمایت مالی دولت در بازی‌های 2014 سوچی، ممنوع شد.

ITA در نظر دارد در طول بازی‌ها 5000 نمونه جمع آوری کند که 1500 مورد خارج از رقابت و 3500 مربوط به مسابقات است. در این بازی‌ها که از روز جمعه آغاز می‌شود، 11000 ورزشکار شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز