خبرگزاری کار ایران

آغاز تحقیقات درباره تبانی در لیگ ۲ از دوشنبه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۵۱۳

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال از آغاز تحقیقات درباره تبانی در لیگ ۲ از دوشنبه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال کشورمان در مصاحبه با برنامه باشگاه خبر رادیو ورزش درباره تعلیق رقابت‌های لیگ دو گفت: اتفاقاتی که در هفته‌های پایانی لیگ دو افتاده مربوط به تیم‌هایی می‌شود که احتمال صعود به لیگ یک را دارند.

وی افزود: رکن قضایی فدراسیون فوتبال لیگ دو را تعلیق کرده است که این امر به معنی تعطیلی کوتاه مدت و برای کشف تبانی است تا اگر چنین اتفاقی افتاده مشخص شود بین چه کسانی بوده است.

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال بیان کرد: کمیته اخلاق بر حسب وظایف ذاتی خود عده‌ای را خواسته تا شواهد را بررسی کند چون تیم‌های در مظان اتهام تیم‌هایی هستند که شانس صعود دارند و این نتایج در صعود آنها بسیار موثر است.

رفیعی تصریح کرد: اگر دو هفته پایانی مسابقات برگزار و بعد نتیجه تبانی مشخص می‌شد به سختی امکان تعیین جایگاه تیم‌های صعود کننده وجود داشت البته اگر ابتدای لیگ بود می‌شد جلوی تضییع حق را گرفت.

وی گفت: سیاست فدراسیون این است که اگر این اتفاقات شرم آور صحت داشته باشد نبودن این لیگ بهتر از این است که شاهد چنین لیگی باشیم.

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: اثبات تبانی کار سختی است چون کسی که تبانی می‌کند در جلوی چشم دیگران این کار را نمی‌کند. در رویه قضایی فیفا بالاترین درجه تبانی از بین داور، کمک داور و دروازه بان است و کمتر به بازیکنان توجه می‌کند.

رفیعی گفت: رئیس فدراسیون فوتبال گفت اگر نشود ریشه فساد را خشکاند هیچ ابایی از تعطیلی لیگ نداریم و AFC و فیفا اتفاقات و برخورد با فساد در ایران را مشاهده می‌کنند. شعار فیفا و ماموریت فوتبال جهان که برای فدراسیون‌ها الزام اور است مبارزه با فساد است. اگر کار به جایی برسد که سلامت بازی‌ها زیر سوال برود این رقابت‌ها تعلیق می‌شود و در دوشنبه آینده تحقیقات آغاز و بخشی ار ابهامات روشن می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز