خبرگزاری کار ایران

بایکوت خبری زانو زدن ورزشکاران در المپیک توکیو

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۴۲۹

شبکه‌های اجتماعی توکیو 2020 از نشان دادن زانو زدن ورزشکاران منع شده‌اند.

به گزارش ایلنا، برگزارکنندگان مسابقات از طرف کمیته بین المللی المپیک و المپیک توکیو روز سه شنبه دستورالعمل هایی را ارائه دادند. گاردین می‌تواند اعلام کند کمیته بین المللی المپیک و برگزار کنندگان توکیو 2020 تیم‌های رسانه‌های اجتماعی خود را از ارسال تصاویر ورزشکاران در حال زانو زدن در بازی‌های المپیک منع کرده اند.

یکی از منابع آگاه گفت این پیام از سه شنبه شب به وقت توکیو از مقامات بالا ارسال شد، با اشاره خاص به اولین مسابقه فوتبال زنان انگلیس برابر شیلی، ساعاتی قبل از اینکه روز چهارشنبه در ساپورو آغاز شود.

تصویر زانو زدن هر دو تیم از قبل بازی، در اعتراض به نژادپرستی و نفرت پراکنی در فضای مجازی، در تلویزیون زنده دیده شد و سپس بازیکنان ایالات متحده آمریکا و سوئد و همچنین بازیکنان نیوزیلند این اقدام را دنبال کردند.

 با این حال هیچ یک از این تصاویر در وبلاگ رسمی توکیو 2020 یا صفحات فیس بوک و توییتر یا سایت اینستاگرام آن که بیش از نیم میلیون دنبال کننده دارد، ارسال نشده است. آنها همچنین در هیچ یک از کانال‌های اجتماعی کمیته بین المللی المپیک دیده نشده‌اند.

یکی از منابع آگاه به گاردین گفت که آن‌ها موضع کمیته بین المللی المپیک را عجیب می‌‌دانند زیرا این سازمان تصاویر نمادین اعتراض را جشن می‌گیرد - از جمله تصویری که در آن تامی اسمیت و جان کارلوس مشت‌های خود را برای اعتراض به رفتار ناعادلانه با سیاه پوستان در آمریکا در المپیک 1968 بالا می‌برند.

این تصمیم همچنین به رغم آرامش بخشیدن به ماده 50 کمیته بین المللی المپیک، که قبلاً ورزشکاران را از انجام هر نوع "تظاهرات یا تبلیغات سیاسی، مذهبی یا نژادی در هر مکان، اماکن یا مناطق دیگر المپیک" منع کرده بود، صادر شده است.

اکنون اعتراض مسالمت آمیز در زمین بازی مجاز است، به شرطی که بدون اخلال و با احترام به سایر رقبا انجام شود.  با این حال، تحریم‌ها برای هرگونه اعتراض روی تریبون مراسم اهدای مدال هنوز منع می‌شوند.

الکس مورگان آمریکایی و هانا گلاس سوئدی قبل از مسابقه فوتبال خود در استادیوم توکیو زانو زدند. استف هوتون، یکی از سه کاپیتان تیم انگلیس، پس از بازی با شیلی، گفت که زانو زدن توسط کل تیم پشتیبانی می‌شود. او افزود: "ما به عنوان بازیکن انگلیس، در مسابقات باشگاهی و بین المللی زانو زده‌ایم و به عنوان یک گروه به شدت احساس می‌کردیم که می‌خواهیم از کسانی که تحت تأثیر تبعیض و نابرابری قرار گرفته‌اند، حمایت کنیم. این یک لحظه غرورآفرین بود زیرا بازیکنان شیلی نیز زانو زدند تا نشان دهند که ما چقدر در ورزش متحد هستیم."

او افزود: "مطمئناً تیم فوتبال زنان در اینجا نسبت به سواستفاده فضای مجازی و نژادپرستی، کمپین‌های مجازی و زانو زدن بسیار احساس نیاز می‌کنند و ما در این زمینه کاملاً از آنها حمایت می کنیم."

 کمتیه بین المللی المپیک، وقتی گاردین از او سال کرد، مستقیماً به ماجرا پرداخت.  با این حال، سخنگو IOC گفت: "این سیگنال به تمام پخش کنندگان در سراسر جهان با تعداد زیادی مخاطب تلویزیونی توزیع می‌شود".

در همین حال، توماس باخ، رئیس IOC، در یک کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه، هنگامی که در این باره سوال شد، پاسخ کوتاهی داد. او گفت: "این اقدام مجاز است. این به هیچ عنوان نقض قانون و ماده 50 نیست. این صریحاً همان چیزی است که در این دستورالعمل‌ها مجاز است."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز