خبرگزاری کار ایران

قدیمی: دست کشیدن از انتقادات بی‌اساس راهکار موفقیت کاراته در المپیک است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۶۵۲

قدیمی دست کشیدن از انتقادات بی‌پایه و اظهارنظرهای توهین آمیز را شرط به دست آوردن افتخارات ماندگار در المپیک توکیو دانست.

به گزارش ایلنا، مسعود قدیمی در ارتباط تلفنی با برنامه «ورزش بدون ویرایش» عملکرد تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران در راه المپیک توکیو را مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: تیم ملی کاراته ایران با توجه به پتانسیل و قدرت بالای خود توانایی کسب مدال در المپیک را دارد اما رسیدن به این جایگاه شرایط و مقدماتی می‌خواهد.

وی با بیان این که فدراسیون کاراته به عنوان متولی اصلی این رشته ورزشی در کشور به بهترین شکل از ورزشکاران پشتیبانی کرده است، عنوان کرد: مسئولان بالادستی در وزارت ورزش گرچه حمایت‌های خوبی داشته‌اند اما با توجه به ظرفیت این رشته و تعداد سهمیه‌هایی که به دست آورده است، باید بیشتر به آن توجه کنند.

این کارشناس ورزش کاراته در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو مبنی بر این که آیا بودجه کافی در اختیار فدراسیون کاراته قرار گرفته است، توضیح داد: هرچند بودجه تخصیص یافته به این ورزش مقدار خوبی است اما باید این موضوع را در نظر داشت که جمعیت ورزشکاران کاراته نیز زیاد است و این بودجه کفاف تمام هزینه‌ها را نمی‌دهد؛ به طوری که تنها در زمان مدیریت آقای طباطبایی 11نفر برای کسب سهمیه به مسابقات اعزام شده‌اند که عدد بزرگی و نیازمند منابع مالی هنگفتی است.

قدیمی با اشاره به نقدهایی که درباره عملکرد در رده‌های پایه و نوجوانان به فدراسیون وارد می‌شود، اظهار کرد: وقتی ما می‌توانیم 4 سهمیه المپیک به دست آوریم و هنوز هم توانایی افزایش تعداد آن را داریم و این که 4بازیکن کشورمان در آخرین رنکینگ اعلام شده در صدر قرار می‌گیرند نشان دهنده عملکرد خوب فدراسیون و کادر فنی و مدیریتی است.

وی، دست کشیدن از انتقادات بی پایه را شرط به دست آوردن افتخارات ماندگار در المپیک توکیو دانست و بیان کرد: برای حفظ تمرکز تیم ملی باید اظهار نظرهای غیرکارشناسی را کنار بگذاریم چرا که در شرایط تنش روانی فدراسیون و کادر فنی نمی‌توانند به درستی برنامه ریزی کنند به احتمال زیاد تاثیر آن را در عملکرد تیم ملی مشاهده خواهیم کرد.

این کارشناس ورزشی تاکید کرد: اگر انتقاد سازنده و با هدف اصلاح باشد بسیار خوب است اما اگر گاهی مشاهده می‌شود تعدادی از افراد انتقادات غیرمنطقی علیه فدراسیون مطرح می‌کنند و آقای طباطبایی ( رئیس فدراسیون ) و آقای هروی (سرمربی ) در بعضی مواقع مظلوم واقع می‌شوند.

قدیمی با ابراز تاسف نسبت به برخی انتقادات مطرح شده از سوی برخی از پیشکسوتان این ورزش، عنوان کرد: دوستانی در گذشته در ورزش کاراته دستی بر آتش داشته‌اند و اکنون به هر دلیلی نوبت خدمت آنها به اتمام رسیده است و حالا که گروه دیگری آمده‌اند تا به این ورزش خدمت کنند، مورد انتقاد نادرست قرار می‌گیرند و حتی گاهی اظهارنظرها از دایره انتقاد خارج می‌شود و شکل توهین به خود می‌گیرد.

از نظر وی تنها مورد انتقادی که به مدیریت فعلی فدراسیون وارد است عدم اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی شیلی بود که علت این کار وجود درگیری و شورش‌های داخلی این کشور بود.

قدیمی در خاتمه گفت: بهترین ویژگی رئیس فعلی فدراسیون شجاعت و اقتدار ایشان است که هرگز به خاطر فرار از انتقادات غیرمنطقی به کسی امیتاز یا باج نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز