خبرگزاری کار ایران

مهینی: فرصت محدودی برای آماده سازی تیم ملی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۸۲۵

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان معتقد است با برگزاری اردوهای تدارکاتی و حمایت مسئولین می توان شاهد موفقیت در فوتبال بانوان بود.

به گزارش ایلنا، مرحله اول رقابتهای مقدماتی زیر 17 سال فوتبال آسیا  از شهریورماه سال جاری آغاز می شود. بر همین اساس با تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب شادی مهینی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان، این تیم برنامه های مختلفی را زیر نظر کادر جدید آغاز خواهد کرد تا در پیکارهای پیش رو موفق باشد.

شادی مهینی، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به اینکه دور اول رقابتهای مقدماتی آسیایی را در شهریور ماه سال جاری پیش رو داریم و در صورت صعود به عنوان تیم اول به مرحله دوم، دور دوم رقابتهای قهرمانی آسیا در آذرماه برگزار می‌شود، باید با زمانبندی دقیق و برگزاری اردوهای مختلف، وضعیت آمادگی تیم ملی را به بهترین نحو برسانیم.

وی گفت: شرایط بسیار سختی در رده سنی نوجوانان داریم. چرا که آکادمی‌ها در این رده سنی بسیار محدود است، مسابقات آموزش و پرورش فوتبال نداریم و مسابقات کشوری به ندرت برگزار می‌شود و به دلیل کرونا حدود 2 سال است که چرخه برگزاری رقابتهای مختلف کنسل شده است. ضمن اینکه به دلیل تشکیل نشدن اردوهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال زیر 14 سال، اکنون پشتوانه ای از این تیم هم برای رده سنی زیر 16 سال نداریم.

مهینی ادامه داد: از سال 96 به عنوان مسئول استعدادیابی در رده سنی نوجوانان انتخاب شدم و زیر نظر کمیته جوانان و بانوان فعالیتهای خود را آغاز کردم. طبق برنامه ریزی که داشتم از هر استان یک نفر را به عنوان استعدادیاب مشخص کردیم که در مجموع  30 استعدادیاب در سراسر کشور در حال فعالیت هستند. از نمایندگان خود در شهرستانها و استانها خواستیم تا فستیوال شهرستانی و سپس استانی را برگزار و در نهایت یک تیم را به فدراسیون جهت حضور در المپیاد ملی که در سال 98 برگزار می‌شد، معرفی کنند. در سال 98 مسابقات المپیاد ملی با حضور 30 تیم در رده سنی زیر 15 سال برگزار و در نهایت با 18 نفر برتری که در این المپیاد انتخاب شدند به مسابقات کافا اعزام شدیم و عنوان قهرمانی را برای اولین بار در این رده سنی به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه اکنون رده سنی بازیکنان فوق تغییر کرده و به رده سنی زیر 17 سال می خورد، گفت: این نفرات ( 18 نفر برتر در رده سنی زیر 15 سال) اکنون با توجه به رشدی سنی و جسمی که داشتند به رده سنی زیر 17 سال می خورند. اما این نکته را نباید فراموش کنیم که بازیکنان در این رده سنی جهش رشدی داشته و اگر خوب آموزش ببیند، پیشرفت کرده در غیر اینصورت افت خواهند داشت. متاسفانه  به دلیل زمان بسیار محدود و شرایط کرونا اکنون این فرصت را نداریم که فراخوان بزنیم و مجددا استعدادیابی کنیم. از همکارانمان در استانها خواستیم که استعدادیابی را از شهرستانها شروع کنند. بر همین اساس لیستی را در اختیار استعدادیاب ها گذاشته تا بازیکنان مد نظرمان را بررسی کنند که در چه شرایطی هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ادامه داد: نزدیک به 15 استان، نفرات برتر خود را معرفی کرده‌اند و مابقی نیز تا پایان هفته فرصت دارند که اسامی بازیکنان مستعد خود را اعلام کنند. تقریبا بین 60 تا 70 بازیکن  در 2 یا 3 مرحله ارزیابی و بهترین ها را با 18 نفری که به مسابقات کافا اعزام کرده بودیم، محک خواهیم زد. تمام تلاشمان بر این است که همانند سالهای قبل از مرحله اول صعود کنیم. متاسفانه مسابقات دو مرحله‌ای شده و شرایط بسیار سخت است و فرصت کوتاهی برای آماده سازی تیم ملی داریم.

مهینی در پایان گفت: به زودی کادر تیم ملی مشخص و اردوها را برگزار خواهیم کرد. از زحمات مسئولین در فدراسیون گذشته و فدراسیون جدید و همکارانم در سراسر ایران ( استعدادیاب ها در استانها) تشکر می کنم. چرا که حمایت این عزیزان باعث خواهد شد پرتلاش باشیم و به روزهای خوب فوتبال بازگردیم. همچنین تیم ملی بزرگسالان و زیر 20 سال مسابقات  مهمی را پیش رو دارند و امیدوارم دوباره شاهد چرخه موفق فوتبال بانوان باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز