خبرگزاری کار ایران

فکری: نفت در منطقه قرمز است / به ما می‌گفتند چرا آب می‌خورید ولی الان استقلال گل‌و‌بلبل است!

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۲۲۲

سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان درباره آغاز همکاری با این تیم و وضعیت شاگردانش پیش از مصاف با سپاهان اصفهان صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محمود فکری پس از مراسم معارفه به عنوان سرمربی جدید تیم نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: با توجه به اینکه شناخت خیلی خوبی از تیم نفت مسجد سلیمان داشتم و با توجه به بحث فنی که این تیم در نیم فصل اول داشته پتانسیل خیلی خوبی دارد و بازیکنان بسیار جوان هستند و آینده دارند ولی همین الان هم می‌شود از آنها استفاده کرد.

او ادامه داد: با توجه به اینمه شناخت کافی روی تیم و شهر داشتم و همین اینکه بسیار امیدوارم که با توجه به پتانسیل تیم بتواند بازی‌های خوبی را ارائه بدهد، قبول کردیم که به این تیم بیاییم و به امید خدا بتوانیم کمک کنیم چون خودم ارق خاصی دارم چون در صعودش نقش خاصی داشتیم، به هر حال الان دوست داریم تمام تلاش را داشته باشیم که تیم در لیگ برتر بماند، یک مقدار شاید وضعیت خوب نبوده و در خودم دیدیم که بیایم و کمک کنم، امیدوارم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

او در پاسخ به این سوال که قراردادش تا پایان فصل است یا ادامه دار خواهد بود، گفت: در حال حاضر قراردادمان تا پایان فصل است و باید ببینیم که بعدش چه می‌شود.

فکری در پاسخ به اینکه می‌تواند تیم نفت را از سقوط نجات بدهد یا خیر گفت: ما تیم خوب هم که گرفتیم خوبی کار کردیم ولی از روی اولی که بازی‌های شروع نشده بود، تو کار گذاشتند و خیلی اذیت‌مان کردند، باز با همان تفاسیر ما شرایط را جمع‌و‌جور کردیم ولی در هر حال اینکه وقتی عاشق کارتان باشید و بتوانید کاری انجام بدهید، می‌توانید به نتیجه برسید. مطمئنا اینجا هم تمام تلاشمان را می‌کنیم و هر اندازه که پتانسیل و دانش فنی داریم را بکار می‌گیریم تا بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم و به امید خدا تیم را از شرایطی که شانس سقوط باشد خارج کنیم و به یک نقطه امن برسانیم. 

سرمربی جدید نفت درخصوص مشکلات تیم نفت عنوان کرد: به هر حال هیچ تیمی نیست که مشکل نداشته باشد، در تیم‌های ایرانی اکثرا مشکل دارند و شاید یک یا دو تیم باشند که از نظر تشکیلات، مدیریت و پشتیبانی مشکلات کم داشته باشند و مطمئنا به عنوان یک مربی ایرانی با این مشکلات آشنا هستیم و با توجه به شناختی که از این مشکلات داریم، آمدیم و امیدواریم که بتوانیم کمک کنیم و فضای خوبی را به وجود بیاوریم که نگاه تمام فوتبالی‌‌ها را دوباره به سمت این بازیکنان بیاوریم.

او درباره رویارویی با سپاهان در نخستین بازی عنوان کرد: سپاهان غیر از هفته‌های اول شکل خوبی پیدا کرده و خودش را آرام آرام به بالای جدول رسانده است. الان هم صدرنشین هستند و یکی از تیم‌هایی هستند که تعریف کردم و هم مدیریت خوبی و نظم خوبی دارند. ما برای ۱۱ بازی به اینجا آمدیم و امیدواریم که در این ۱۱ بازی نتایجی به دست بیاوریم که تیم را از منطقه قرمز خارج کند و از طرف دیگر این پتانسیل را در بچه‌ها می‌بینیم که به امید خدا در بازی اول هم با امتیاز برگردیم. تمام تلاشمان را می‌کنیم که امتیاز بگیریم و اگر اینگونه نشد تلاش داریم تا در بازی‌های بعدی این اتفاق رقم بخورد.

محمود فکری در پاسخ به این سوال که حضور چند ماهه در استقلال چه اندازه روی سپید شدن موی او تأثیر گذاشته است، گفت: ما اکثر عمرمان را در استقلال گذراندیم و یکسری شاید نمی‌دانند یا خودشان را به خواب می‌زنند و یکسری رفتارهایی دارند ولی به هر حال عمر ما اکثرا با استقلال گذشته و در این مدت هم موهایم کم سفید نشده است: فدای سر استقلالی‌ها.

«اعتقاد دارید یک عده دوست نداشتند در استقلال نتیجه بگیرید» فکری در این باره گفت: نه، خیلی‌ها چه بگوییم توطئه یا کودتا کردند، از روز اول این اتفاق افتاده و همه هم می‌دانند، لازم نیست که ما بگوییم و واردش شویم. به هر حال فضایی که آن زمان بود اینطور که اگر آب می‌خوردیم می‌گفتند که چرا آب می‌خورند! ولی الان هیچ اتفاقی نیست و همه چیز خوب شده است، همه استقلالی شدند، کادر استقلالی شده و همه گل و بلبل هستند. دیگر زیاد واردش نشویم و استقلال هم قرار است به بازی‌های آسیایی برود و آرزوی موفقیت برایشان داریم. روز اول من داخل همین زمین گفتم که همه را به یک مبارزه جوانمردانه دعوت کردم و وظیفه ما این است که در فوتبال فقط کسب امتیاز و قهرمانی نیست. به هرحال ما یک اینکه ورزشکاریم و اصول جوانمردی را باید رعایت کنیم و دوم اینکه همه فوتبال هم در امتیاز و قهرمانی خلاصه نمی‌شود. زندگی فقط این نیست، در زندگی بالا و پایین زیاد است و اینکه ما انسانیت، مردانگی و شرافت را حفظ کنیم خیلی مهم است. باید به بازیکنان یاد بدهیم که مرد باشند و شرافت داشته باشند و با تمام توان تلاش کرده و زحمت بکشند. همه مثل خودم باید یاد بگیریم که زندگی بعد از مرگ هم هست و فقط زندگی فعلی که روی زمین هستیم، نیست. خیلی‌ها بعد از مرگ نام نیکو گذاشتند و خیلی‌ها هم نام‌های بد گذاشتند، خدا علی انصاریان را رحمت کند، اینطور نباشد که کسی از دنیا می‌رود فقط همان روز برای ما عبرت باشد. این شتر در خانه همه می‌خوابد، پس درست زندگی کنیم تا با نام نیک از ما یاد شود. 

او در پاسخ به این سوال که استقلال اکنون با زمانی که تحت هدایت او بود که اندازه فرق دارد، گفت: زیاد واردش نشویم بهتر است، امیدوارم که اتفاقات خوب بیفتد، برای هیچکس چیز بدی نخواستم و برای همه آرزوی موفقیت کردم، منتظر باخت کسی نبودم و برای همه ایرانی‌ها آرزوهای خوب دارم و هر اندازه ما پیشرفت کنیم و خوب باشیم مطمئنا حال همه ما خوب می‌شود. هر چه قدر ما بد نتیجه بگیریم، در هر حوزه‌ای، حال همه بد می‌شود. ما دنبال این باشیم که به یکدیگر کمک کرده و پیشرفت کنیم و دنبال خراب کردن و گرفتن پای یکدیگر نباشیم که دنبال دست هم باشیم که یکدیگر را بلند کنیم.

شما در تهرانسر گفتید که دنبال دلال نیستید و سالم کار می‌کنید و این باعث شده که چنین اتفاقاتی را شاهد باشید، فکری در این خصوص گفت: نه، من خدارا شکر می‌کنم و شاید من مدعی هستم که سالم کار می‌کنم، اگر سالم کار می‌کنم این بزرگترین حسن من است و همیشه از خدا می‌خواهم که این حسن از بین نرود. زندگی در ظاهر برد و باخت دارد اما شما اصل را نباید و از از اصل نیفتید. سلامت کار کردن باعث پیشرفت می‌شود، سالم کار کردن را ارث بردم و امیدوارم که به فرزندانم منتقل کنم و اگر کسی باشد که بتوانم به آن منتقل کنم باعث افتخار است. اینکه در استقلال باشیم و نباشیم فرقی ندارد. روزی در استقلال بودم و ۱۰۰ هزار نفر برایم «هورا» می‌کشیدند فوتبالم تمام شد، بازیگری تمام شد و به عرصه مربیگری آمدم. این هم روزی تمام می‌شود و یا روزی دوباره به استقلال می‌آیم و می‌روم و یا نفت می‌آیم و می‌روم ولی چیزی که می‌ماند انسانیت و درستی است و اگر به قیمت بخواهم بمانم، پس همینکه نباشم بهتر است.

او درباره پیش بینی از وضعیت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال به هر حال همیشه استقلال است و یکی از بزرگترین و پرافتخارترین تیم‌های آسیاست و اسمش نمیشه ترس به اندام حریفان می‌اندازد، امیدواریم که استقلال به عنوان تیم اول دور بعدی صعود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز