خبرگزاری کار ایران

بررسی ۵ بازی بعدی ذوب آهن و شرایط کسب امتیازات لازم؛

تلاش سخت رحمان برای بقا بین گاندوها

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۵۷۹

هیات مدیره ذوب آهن کسب حداقل 11 امتیاز از 5 بازی آینده را شرط ادامه همکاری با رحمان رضایی در نیم فصل دوم قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، باشگاه ذوب آهن در نتیجه تداوم نتایج ضعیف این تیم روز گذشته تشکیل جلسه داد و طی آن شرایط ادامه همکاری با سرمربی خود رحمان رضایی را تشریح و به وی ابلاغ کرد. ذوب آهن که طی 10 هفته گذشته از رقابت‌ها بدون کسب پیروزی با 7 امتیاز در رتبه 15 جدول قرار دارد حالا شرایط دشواری پیش روی سرمربی خود گذاشته که برای ادامه همکاری در نیم فصل دوم باید آن را عملی کند.

طبق مصوبه هیات مدیره ذوب آهن، این تیم باید در 5 بازی باقی مانده تا پایان نیم فصل نخست حداقل 11 امتیاز کسب کند و اگر این اتفاق رخ ندهد گاندوها نیم فصل دوم را با سرمربی جدید خود آغاز می‌کند. این یعنی رحمان رضایی در بدترین حالت باید 4 پیروزی یا 3 پیروزی و 2 تساوی از 5 بازی آینده به دست بیاورد. ماموریتی که دشوار است ولی غیر ممکن نیست.

ذوب آهن باید فردا جمعه در تهران میهمان سایپا باشد. نارنجی پوشان از جمله تیم های سر سخت لیگ برتر هستند که اگرچه به سختی پیروز می‌شوند ولی به سختی هم شکست می‌خورند و گرفتن 3 امتیاز از آنها در تهران کار راحتی نیست. سایپا و ذوب آهن هر دو 7 تساوی از دیدارهای گذشته به دست آوردند و بیشترین تساوی در بین تیم های لیگ برتری متعلق به این دو تیم است و باید دید رحمان می‌تواند با تیمش از اولین گردنه عبور کند یا نه. اگر ذوب آهن سایپا را شکست دهد 3 امتیاز از 11 امتیاز لازم را کسب کرده و تنها 8 امتیاز از 4 بازی بعدی می خواهد که کار این تیم را تا حدی راحت و آنها را از فشار خارج می کند. تساوی در این بازی یعنی سایپا دیگر اجازه شکست خوردن ندارد و یکی از دو سهمیه مساوی خود در 5 بازی بعد را سوزانده است و در 4 بازی بعد حداقل 3 پیروزی و یک تساوی لازم دارد.

ذوبی ها هفته بعد از آن مقابل نفت مسجد سلیمان قرار خواهند گرفت. تیمی که شاید روی کاغذ پرمهره و گردن کلفت به نظر نرسد ولی یکی از پدیده های فصل جاری است و برتری پر گل مقابل تیم هایی مثل سپاهان و شهر خودرو را رقم زده و واقعاً کسب 3 امتیاز مقابل شاگردان مجتبی حسینی کار راحتی نیست ولی ذوب آهن هم تیم سختکوش و سرسختی نشان داده است و باید دید در این دیدار چکار خواهد کرد.

پس از آن ذوب آهن باید در قائمشهر به مصاف نساجی برود. تیمی که همسایه آنها در پایین جدول است و اگر این بازی امروز برگزار می‌شد حکم بازی 6 امتیازی را داشت ولی تا 3 هفته بعد مشخص نیست شرایط دو تیم چگونه باشد. اگر رحمان رضایی از دو بازی قبلی خود حداقل 2 امتیاز نگرفته باشد ممکن است عمر حضورش روی نیمکت به این بازی نرسد و یا اینکه نتیجه آن دیگر برای ادامه حضورش در این تیم مهم نباشد. به هر جهت نساجی هم اوضاع خوبی ندارد و روی کاغذ این بازی برای گاندوها با وجود خارج از خانه بودن راحت تر از دو بازی قبلی است و اگر به سلامت به این مرحله برسند کسب 3 امتیاز برایشان دور از دسترس نیست.

گردنه بزرگ و سخت ذوب آهن در 5 هفته آتی بدون شک دربی اصفهان و تقابل مقابل سپاهان پر مهره و پر ستاره لیگ است. اگر رحمان رضایی تا آن زمان همچنان روی نیمکت ذوبی ها باشد دربی اصفهان قطعاً دشوارترین آزمون او تا پایان نیم فصل خواهد بود و اگر قرار است با دو تساوی امتیازات لازم را کسب کنند بهتر است یکی از آنها را برای این بازی نگه دارند و اگر هم قرار است یک شکست و 4 پیروزی داشته باشند محتمل ترین گزینه شکست همین سپاهان است. البته ذوب آهن پتانسیل فنی شکست دادن سپاهان را دارد و نشان داده تیم خوبی است.

و اما هفته پایانی نیم فصل نخست برای گاندوها با دیدار مقابل مس رفسنجان همراه خواهد بود. این بازی روی کاغذ ساده‌ترین پیکار ذوب آهن در 5 بازی آینده است و با وجود اینکه در خانه حریف برگزار می‌شود بازهم بیشترین شانس برای برد ذوب آهن را باید در این بازی لحاظ کرد. اگر ذوبی ها تا پیش از آن نتایج لازم را گرفته باشند می‌توان امیدوار بود که با برتری مقابل مس امتیازات لازم برای ادامه همکاری با رحمان رضایی را کسب خواهند کرد. یعنی اگر ذوب آهن با حداقل 8 امتیاز از 4 بازی قبلی خود به این دیدار بیاید امید زیادی به رسیدن به امتیاز 11 دارد. هرچند فوتبال به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز