خبرگزاری کار ایران

انتصاب رئیس اداره شیلات منطقه آزاد کیش

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۲۷۰

با پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و موافقت مدیرکل شیلات استان هرمزگان، حمیدرضا بارگاهی به عنوان رئیس اداره شیلات منطقه آزاد کیش منصوب شد

به گزارش ایلنا؛  در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید اداره شیلات منطقه آزاد کیش که با حضور سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی، محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل و عقیل نقشبندی مدیر امور اجتماعی، بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد کیش، عصر دوشنه 29 شهریور در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد؛ حکم حمیدرضا درگاهی به عنوان رئیس اداره شیلات منطقه آزاد کیش که از سوی نبی اله خون میرزایی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران صادر شده بود به ایشان اعطاء شد و از حمایت ها و اقدامات ارزشمند موسی احمدی در زمان تصدی مسئولیت اداره شیلات منطقه آزاد کیش قدردانی شد.

در حکم صادر شده از سوی نبی اله خون میرزایی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران خطاب به حمیدرضا بارگاهی آمده است:

بنا به پیشنهاد رئیس محترم هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش"نامه شماره 21005134/1400 مورخ دوازدهم مرداد 1400" و موافقت مدیرکل محترم شیلات استان هرمزگان و نظر به سوابق و شایستگی، جنابعالی را به عنوان رئیس اداره شیلات منطقه آزاد کیش منصوب می نمایم.

امید است ضمن هماهنگی کامل با مقامات منطقه آزاد و سایر مسوولان استان و مدیرکل شیلات استان هرمزگان، در راستای منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و برنامه های سازمان شیلات ایران در انجام وظایف محوله موفق باشید.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی و سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه، تبریک انتصاب حمیدرضا بارگاهی به عنوان رئیس اداره شیلات منطقه آزاد کیش،گفت: در آینده نزدیک شاهد تحولات و ارتقای خوبی در حوزه های برنامه ریزی و توسعه ظرفیت های ذخایر و منابع آبزی منطقه آزاد کیش خواهیم  بود.

پورعلی با اشاره به این که یکی از ظرفیت های جزیره کیش "صیادی و بهره برداری پایدار از دخایر ومعادن آبزی" جزیره کیش است، اظهار داشت: در دهه 60 بخش عمده ای از مسوولیت شرکت های "صید و توسعه صید" مشارکت در تامین پروتئین کشور از طریق صید در خلیج فارس و رساندن دست مصرف کنندگان بود.

وی با اشاره به این که در همان مقطع با رویکرد این که کادر صیادی را تربیت و ارتقا ببخشند موسسه علوم و فنون راه اندازی شد که در کنار این یکی از شغل های سنتی و اصلی بومیان جزیره صید و صیادی و در مقاطع طولانی صید ماهی بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ارتقاء، بهره وری و عوامل تولید در آب های پیرامون را مستلزم دانش، مهارت، برنامه ریزی و مشارکت دانست و افزود: نیاز هست ظرفیت دانشی بالایی در اداره شیلات جزیره کیش وجود داشته باشد که بتواند راهبری خوبی در این حوزه اعمال کند.

به گفته پورعلی حمیدرضا بارگاهی از تحصیلات، کارهای اجرایی و سابقه کاری خوبی برخوردارند و تحصیلات خود را از مقطع فوق دیپلم تا دکترا در حوزه آبزی پروری به پایان رساندند و آخرین سمت ایشان رئیس کارگروه تخصصی توسعه و بهسازی زیستگاه های آبزیان بود و این گروه بهسازی و توسعه زیستگاه های آبزیان یکی از نقاط تمرکز در خلیج فارس محسوب می شود.

محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، گفت:  معاونت فرهنگی و اجتماعی در راستای حقوق سازمان برای انتصاب افراد همسو در ادارات استان هرمزگان و ادارات وابسته به دولت اقدام کردند و حکم مسوولان بقیه سازمان ها و ادارات نیز با مقررات ماده 65 قانون احکام دائمی توسعه و ماده 27 قانون مناطق آزاد همسو خواهیم کرد.

ثاقب فرد اظهار داشت: شیلات از مجموعه های خیلی مهم است و حضور شخص حمیدرضا بارگاهی با حمایت تمام اقشار و ذینفعان همراه می تواند این حوزه را متحول کند.

حمیدرضا بارگاهی رئیس اداره شیلات منطقه آزاد کیش با اشاره به دریا و بخش شیلات، افزود: بخش شیلات در جزیره کیش یک نقش محوری میان جامعه صیادی، بومیان و جامعه بهره برداری که در اطراف این منطقه صید و صیادی می کنند دارد.

بارگاهی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در مقاطع ارشد و دکترا، وضعیت زیستگاه های اطراف جزیره مطلوب نیست به دلیل این که شرایط اقلیمی ناشی از گرمای کره زمین و وضعیت بهره برداری در اطراف کیش از سایت های مرجانی به عنوان گردشگری دریایی، صید و صیادی که در نوار دورتر از سواحل انجام می شود سبب شده زیستگاه های اطراف جزیره کیش سالم نباشند.

به گفته بارگاهی با هدف بهسازی آبزیان در اطراف جزیره کیش، ساماندهی فعالیت های صیادی و ظرفیت سازی و پتانسیل یابی فعالیت های گردشگری دریایی در دستور کار قرار می گیرد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز