خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

پرداخت اقساط تسهیلات و وصول چک فعالان اقتصادی و بازاریان کیش باید به تعویق بیفتد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۴۹۰

با توجه به تعطیلی بازارها در کیش و رکود اقتصادی باید به بانک مرکزی هم اعلام شود که شش ماه یک تنفسی برای کسبه جهت پرداخت اقساط و پرداخت چکهای عقب افتاده و برگشتی فکری بشود.

مجتبی دلجو، فعال اقتصادی و مدیرعامل مرکز تجاری کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: به دلیل گسترش ویروس کرونا بسیاری از بازارها و مراکز اقتصادی و تفریحی کیش تعطیل شدند و این تعطیلی باعث شد تا از لحاظ اقتصادی دچار آسیب شوند و درآمدهای آنها بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: علیرغم آنکه بازارها تعطیل بودند اما بانکها به فعالیت خود ادامه دادند و همین مسئله باعث شد تا چک‌های بسیاری از غرفه داران و کسبه  بازار به دلیل اینکه درآمدی ندارند  ، برگشت بخورد.

وی ادامه داد: در سیستم جدید صدور چک نیز تا زمانی که شما چکهای  قبلی که در سامانه ثبت کرده‌اید ، اگر برگشت بخورد تا زمانی که وصول نشود در سیستم چک جدید دیگری از هیچ بانکی رو ثبت نمیکند و همین مسئله مشکلات زیادی را برای بازاریان ایجاد کرده است.

دلجو افزود: در بحث تسهیلات نیز نه تنها هیچ حمایتی از فعالان اقتصادی و بازاریان نشده بلکه تمام اقساط وامها از سوی بانکها  در حال پیگیری برای دریافت شده است و با وجود تعطیلی بازار و عدم درآمد ، بانکها اصرار بر تسویه تسهیلاتی دارند که به فعالان اقتصادی داده‌اند.

وی ادامه داد: عدم وصول چکها و پرداخت آنها در زمان تعیین شده و همچنین فشار بانکها بر کسبه برای پرداخت اقساط تسهیلات باعث شده تا مشکلات مضاعفی علاوه بر تعطیلی و رکود بازار به فعالان اقتصادی در جزیره کیش فشار روحی و روانی بسیار زیادی تحمیل شود .

بنده به نمایندگی از کسبه از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت اقتصادی و همه مسئولان بالادستی تقاضا داریم با توجه به وجود ویروس کرونا که فعلا ادامه دار خواهد بود و تعطیلی که اعلام میکنند به بانک مرکزی هم اعلام شود که شش ماه یک تنفسی برای کسبه جهت پرداخت اقساط و پرداخت چکهای عقب افتاده و برگشتی فکری بشود که  با برنامه‌ریزی درست این مشکلات را کاهش بدهند و همچنین  بانکها همکاری بیشتری با بازاریان و فعالان اقتصادی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز