خبرگزاری کار ایران

پارک علم و فناوری پردیس پایلوت موفق اجرای طرح‌های دانش بنیان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۳۷۸

در نشست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درکیش راهکارهای حمایت پارک فناوری پردیس از تولید اقلام راهبردی صنعت پتروشیمی بررسی شد.

به گزارش ایلنا؛ علی وطنی قائم‌ مقام معاون توسعه فناوری ریاست جمهوری در خصوص پارک علم و فناوری پردیس گفت: از میان تمامی پارک های علم و فناوری که مجوز و ساختار آنها وابسته به وزارت علوم است، تنها پردیس زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری بوده و نگاه ما به پارک علم و فناوری پردیس به عنوان پایلوتی موفق برای اجرای برنامه های مد نظر در حوزه های مرتبط دانش بنیان است.

علی وطنی تصریح کرد:چالش هایی بر سر راه شرکت های دانش بنیان، پارک های و علم و فناوری، شرکت های فناور، استارتاپ ها و کارخانه های نوآوری وجود دارد که مسئولیت ارائه راهکار و رفع چالش های مربوط به آنها بر عهده پارک علم و فناوری پردیس است تا از طریق برقراری ارتباط با دیگر شرکت ها و پارک ها و ارائه راه حل چالش ها و تسهیلگری در امور نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وطنی افزود: تسهیلگری به دو بخش مالی و قوانین و مقررات تقسیم می شود که بسته به نیاز شرکت ها بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری می شود.

قائم‌ مقام معاون توسعه فناوری ریاست جمهوری تعداد شرکت کنندگان، سطح تفاهمنامه ها و حجم قرار دادهای امضا شده در دومین دوره نمایشگاه پتروشیمی کیش را نشان دهنده تاثیر بسیار مثبت در رونق بازار پارک ها و موسسات علم و فناوری و شرکت ها و هلدینگ ها برشمرد وعنوان کرد: آشنایی مخاطبان چنین رویدادهایی با یکدیگر،مسیرهای مورد نیاز جهت شناسایی تنگناها و رفع آن را هموار می سازد.

وی افزود: نه فقط با بیان این چالش ها بلکه با ارائه راهکارها در معاونت ها، وزارتخانه ها یا هیات وزیران در سطح دولت و مجلس به نتیجه خواهد رسید.

وطنی بر تقویت روابط دانشگاهیان و صاحبان صنایع به عنوان مکمل یکدیگر تاکید کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان باید با استفاده از اساتید و دانشگاهیان حوزه مورد نیاز، بخش پژوهش و توسعه، بسیار قدرتمند و توانایی ایجاد کنند.

وی در پایان سخنان خود کاهش قیمت های تمام شده محصولات و کالاهای دانش بنیان و همچنین ارائه خدمات پس از فروش را از بهترین گزینه ها برای ایجاد فضای رقابتی در بازار عنوان کرد.

مهندس عسگری مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی پارک فناوری پردیس نیز در این جلسه در تشریح چگونگی فعالیت پارک فناوری پردیس گفت: این مجموعه از سال 79 فعالیت خود را زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز کرد ودراین 18 سال ماموریت های این پارک در رده های ملی و بین المللی تعریف شده است.

وی افزود: در این مجموعه با دارا بودن250 هزار متر مربع فضای پژوهشی و فناوری، بالغ بر 43 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از بدو تاسیس از سوی شرکت های متقاضی در پارک علم و فناوری پردیس انجام شده است.

وی با بیان اینکه 6 هزار و 500 نیروی انسانی در این مرکز مستقر هستن و رقمی بالغ بر 4 هزار و200 میلیارد ریال هزینه در تحقق و توسعه این مرکز انجام شده گفت: ما در مجموعه پارک پردیس بیش از 50 محصول با رقمی بیش از 27 میلون یورو صادرات به 22 کشور را تجربه کرده ایم و این نشان می دهد بسترهای مناسب برای فعالیت شرکت های فناور در مجموعه ما وجود دارد.

مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی پارک فناوری پردیس ارائه تضامین مورد قبول صنعت در قرار دادها، حمایت مالی از تحقق و توسعه در جریان اجرا، همراهی در انجام پژوهش ها و مطالعه بازار طرح قبل از اجرا، تشکیل کنسرسیوم برای افرایش توان فنی شرکت ها و همراهی و مشارکت با شرکت های دانش بنیان در مناقصات را از جمله وظایف بر عهده پارک در حمایت از شرکت های دانش بنیان برای اجرای طرح ها برشمرد.

مهندس علیپور مدیرکارگروه نفت و گاز پارک فناوری پردیس نیز سه عامل بومی سازی و تجاری سازی، حفظ فرایند عرضه و تقاضا و توسعه ساخت داخل را برگ برنده ای برای شرکت ها و موسسات دانش بنیان، فعالان صنعت پتروشیمی پارک ها و موسسات فناور بیان کرد.

گفتنی است در این نشست مهندس خراط رئیس اداره طبقه بندی کالا شرکت ملی گاز و سهیلی مدیر بازرگانی شرکت پارس جنوبی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز