خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

خصوصی‌سازی عامل فساد، تعطیلی کارخانجات و آسیب‌های اجتماعی شده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۲۱۳

نصرالله دریابیگی گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی در مازندران به بخش خصوصی واگذار شد که جز فساد، تعطیلی و آسیب‌های اجتماعی چیز دیگری حاصل نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران) در جلسه هم‌اندیشی در خصوص مشکلات کارگران شرکت مخابرات شهرستان بابل، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری بر این اعتقاد بودند که خصوصی‌سازی کوچک شدن دولت و واگذاری مدیریت به دست مردم است اما با جریان خصوصی‌سازی، عدالت‌خواهی، تقسیم عادلانه ثروت و اشتغال به فراموشی سپرده شد.

وی با تاکید بر حمایت از کارگران به نکاتی چند از فرامین مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب از جامعه کارگر حمایت و خاطرنشان کردند که با واگذاری بسیاری از کارخانجات هبه یا تعطیل شدند و مشکلات زیادی گریبانگیر کارگران شد.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران با بیان اینکه اعتقاد به التزام عملی به ولایت فقیه در اساسنامه مندرج شده است، گفت: تمامی دستگاه‌های مربوطه باید در خصوصی‌سازی مخابرات و رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان این شرکت فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار دهند.

وی افزود: با قدرت به اتفاق مسئولان این حوزه در پی این هستیم تا عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت در مخابرات کشور حاکم شود.

دریابیگی با اشاره به مشکلات کارگران و بازنشستگان شرکت مخابرات بعد از 10 سال واگذاری به بخش خصوصی گفت: برغم پیگیری‌های متعدد و شکایت چندین و چند ساله، تاکنون مشکلات مرتفع نشده است.

وی ادامه داد: البته مشکلات کارگران مختص به این شرکت نیست پیش از این کارگران نساجی مازندران، نساجی قائمشهر، زغال سنگ البرز مرکزی و ..  در استان مازندران با این مشکلات مواجه بوده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی در مازندران به بخش خصوصی واگذار شد که جز فساد، تعطیلی و آسیب‌های اجتماعی چیز دیگری حاصل نشد.

در ادامه حسن رزاقی (رئیس کانون بازنشستگان مخابرات) با بیان اینکه اگر چنانچه مسئولان ما به دنبال حل این مشکل طی این 10 سال بودند این موضوع قابل حل بود، افزود: به راحتی این موضوع می‌توانست با برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت مخابرات و مسئولان و نمایندگان کارگران و بازنشستگان حل شود و مسائل اختلافی میان این طرفین، بررسی و مرتفع شود.

وی افزود: مشکلات عدیده‌ای که طی سالیان متمادی، کارگران شاغل در این اداره با آن روبرو هستند و تاکنون به فرجام مطلوبی نرسیده است امروز دورهم گرد آمده‌ایم تا از حقمان دفاع کنیم.

این نماینده کارگری ادامه داد: از سال 1388 شرکت مخابرات به سمت خصوصی‌سازی رفت که پس از خصوصی‌سازی، دولت سیاست‌هایی را ابلاغ کرد که باید در این راستا اجرایی می‌شد که این دستورالعمل طی سال 88 تا 89 بخشی از آن اجرا شد.

رزاقی گفت: متاسفانه از سال 1390 به بعد این ابلاغیه به صورت سلیقه‌ای و دست و پا شکسته به اجرا درآمد که طی این شیوه، بخشی از آن اجرا و بخش  دیگر از آن کنار گذاشته شد و تاکنون نیز عملیاتی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز