خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش مطرح کرد:

شاپرک لیست سیاه جامع را به صورت سرویس به شرکت‌ها ارائه دهد/ شرکت‌های پرداخت را باید از منظر سود‌آوری رتبه بندی کنیم نه تعداد تراکنش

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۶۹۸

پیمان منعم طبری مدیرعامل ایران کیش با اشاره به لیست سیاه و کارایی مثبت آن در برخورد با پولشویی و مبارزه با سایت های قمار خواستار ارائه لیست سیاه جامع از سوی شاپرک در قالب یک سرویس به شرکت های پرداخت شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش ، طبری در نشست بازنگری در نظام کارمزد، مبارزه با پولشویی و تخلفات شبکه پرداخت نمایشگاه تراکنش گفت: لیست سیاه نتیجه بسیار خوبی داشته است. این الگوی لیست سیاه در شرکت ایران کیش نیز پیاده سازی شده است تا با توجه به آن پذیرنده یا دارنده کارتی که از سایت شرط بندی استفاده کرده بررسی و جلوی تراکنش های مالی آن گرفته شود. اما بهتراست لیست سیاه جامعتری از سوی شاپرک در قالب سرویس در اختیار شرکت های پرداخت قرار گیرد و از این طریق مبارزه با پولشویی و سایت های قمار با قوت بیشتری ادامه یابد.

وی با بیان اینکه تا امروز نیز سیاست لیست سیاه ، تراکنش های مالی سایت های قمار از طریق شرکت های پرداخت را به شدت کاهش داده است تا جایی که این تراکنش ها از طریق درگاه این شرکت ها، به کارت به کارت و طرق دیگر تراکنش ها تغییر مسیر داده است، اظهارداشت: سیاست های بانک مرکزی و شاپرک در این عرصه موفق بوده است و در صورتی که این لیست از سوی شاپرک در اختیار شرکت ها قرار بگیرد، بسیار جامع تر خواهد بود و مبارزه با پولشویی را عملیاتی‌تر میکند.

*شرکت های پرداخت را باید از منظر سود آوری رتبه بندی کنیم نه از منظر تعداد تراکنش

مدیر عامل ایران کیش همچنین با اشاره به بولتن ماهانه شاپرک گفت : باید در بولتن شاپرک ادبیات بانک و شرکت های پرداخت را یکی کنیم . هم اکنون ادبیات شرکت پرداخت را روی تعداد تراکنش و ادبیات بانک را روی مبلغ تراکنش، متمرکز کرده ایم و ازهمینرو مشکل فعلی به وجود آمده است. وقتی این ادبیات را درست کنیم و اصلاح نظام کارمزد را براساس مبلغ تراکنش سامان دهیم، هم بانک با خیال راحت هزینه ها را می دهد و هم شرکت پرداخت راحتتر می تواند کار کند. وظیفه شرکت پرداخت در شرایط کنونی ورود منابع به داخل بانک است و در واقع سیاست های بانک و شرکت پرداخت باید در راستای یکدیگر باشد. اگر در بولتن تنها همین یک شاخص را درست کنیم ، بی شک این موضوع کمک بسیاری به موفقیت مسیر  صنعت بانکداری و پرداخت می کند. نکته بعدی که دراین راستا باید اصلاح شود توجه به این مطلب است که درواقع شرکت های پرداخت را باید از منظر سود آوری رتبه بندی کرد نه از منظر تعداد تراکنش.

*با وضع چند تبصره نظام کارمزد تغییر یابد

طبری باردیگر بر اصلاح نظام کارمزد تاکید کرد و افزود: با وضع چند تبصره و بدون تغییرات بنیادین می توان نظام فعلی کارمزد را خیلی نرم اصلاح کرد وگرنه با حکمرانی شرایطی که از ده سال پیش تاکنون وجود داشته با توجه به هزینه های تحمیلی امروز بر شرکت های پرداخت، تداوم کار این شرکت ها با مشکلات بی سابقه  روبه رو خواهد شد . خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در  زمینه اصلاح نظام کارمزد از سوی بانک مرکزی و شاپرک نیز صورت گرفته است که در آینده در مورد آن بیشتر خواهیم شنید.

وی با اشاره به این موضوع که امید داریم این نظام تا حد زیادی مبتنی بر ارائه سرویس ها شده و در ازای خدمت خوب از طرف شرکت های پرداخت، نحوه پرداخت کارمزدها نیز تغییر کند اظهار کرد: وقتی پذیرنده سرویس و خدماتی می گیرد می تواند بخشی از کارمزد را نیز تقبل کند، در حالیکه امروز تمامی کارمزد بر دوش بانک است و قطعا این موضوع هزینه های زیادی را بر بانک تحمیل می کند. هم اکنون از سوی دارنده(کارت) برای مانده گیری بحث کارمزد وجود دارد که برای شارژ و قبض هم می تواند شکل بگیرد، پذیرنده هم آمادگی اینکه بخشی از کارمزد را تقبل کند، دارد و در عوض این موضوع ما نیز می توانیم سرویس های به مراتب بهترو ویژه تری را به پذیرنده ارائه دهیم.

*با اصلاح برخی از الزامات شاپرکی می توان صرفه جویی داشت

وی درادامه با تاکید برهزینه هایی که اینروزها بر شرکت های پرداخت از جمله در مسائلی مانند تامین کارتخوان ها و یا رسید کاغذی وارد شده است گفت: با اصلاح برخی از الزامات شاپرکی می توان صرفه جویی هایی دراین زمینه داشت. مثلا درحال حاضر با حذف کامل رسیدهای کاغذی میشود در این امر گام موثری برداشت از سویی هنوز دستگاه های کارتخوان رشد خود را دارد و قاعدتا تامین نیروی انسانی و پشتیبانی این دستگاه ها برای شرکت های پرداخت نیز هزینه هایی دارد که با اصلاح نظام کارمزد، حرکت شرکت های پرداخت به سمت روش های جدید در آمدی، کاهش هزینه ها یی مانند تامین لوازم مصرفی، بومی سازی تامین دستگاه ها توسط شرکت های پرداخت، تغییرات برخی الزامات شاپرکی.. وضعیت بهبود میابد.

لازم به ذکر است که این نشست با حضور کاظم دهقان، مدیرعامل شاپرک، سرهنگ داود مصطفی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران، پیمان طبری مدیر عامل ایران کیش ، حسین اسلامی، رئیس سازمان نظاف صنفی رایانه تهران،فرهاد فائز، مدیرعامل داده ورزی سداد و محمدرضا عباسی معاون توسعه و نظارت شرکت شاپرک برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز