خبرگزاری کار ایران

حمایت از تحصیل دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان با امتیازهای اسنپ‌کلاب

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۲۳۰

دومین طرح نیکوکاری اسنپ‌کلاب با عنوان «حمایت از تحصیل دانشآموزان کم برخوردار سیستان و بلوچستان» از امروز با همکاری موسسه‌ی «بنیاد کودک» آغاز می‌شود. اسنپ به واسطه‌ی مسئولیت اجتماعی خود امکان مشارکت در طرح‌های نیکوکاری را در باشگاه مشتریان خود فراهم کرده است.

کاربران اسنپ می‌توانند با امتیازهایی که به واسطه‌ی استفاده از سرویس‌های مختلف این سوپر اپلیکیشن به دست می‌آورند بدون پرداخت وجه نقد در این کار خیر مشارکت کنند.

تاثیر کرونا بر افزایش تعداد کودکان بازمانده از تحصیل

هر کودکی حق دارد به مدرسه برود و آموزش ببیند؛ صرف نظر از اینکه کجا زندگی می‌کند و خانواده‌اش چه درآمدی دارد. بدون فراهم آوردن امکانات برابر تحصیل برای تمام کودکان یک جامعه، نمی‌توان به آینده‌ای روشن امید داشت. هر ساله اما عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا کودکان زیادی در سراسر جهان از تحصیل باز بمانند.

با شیوع کرونا شرایط برای تحصیلِ کودکان سخت‌تر هم شده است؛ بر اساس گزارشهای منتشر شده توسط یونیسف ویروس کرونا میلیون‌ها کودک را به سمت بازار کار روانه و ناچار به ترک تحصیل کرده است. در واقع از دست دادن شغل و کاهش درآمد خانواده‌ها، کودکان را برای کمک به درآمدزایی تحت فشار بیشتری قرار داده است. از سوی دیگر کرونا باعث تعطیلی مدارس شده و همان‌طور که می‌دانید آموزش غیرحضوری نیازمند امکانات و زیرساخت‌های متعددی است که فراهم آوردن آن‌ها برای خانواده‌های کم‌برخوردار عملا غیر ممکن است. بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ حدود ۲۱۰ هزار بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی داشتیم. با توجه به افزایش کودکان بازمانده از تحصیل ضرورت تمرکز بر حمایت از تحصیل دانش‌آموزان در مناطق کم برخوردار بیش از پیش احساس می‌شود.

اسنپ با همکاری موسسه‌ی مردم‌نهاد «بنیاد کودک» قصد دارد در این طرح از دانش‌آموزان با استعدادی که به دلایل مختلف، نان‌آور خانواده را از دست داده‌اند و معضلات اقتصادی می‌تواند بهانه‌ای برای ترک تحصیل آنان شود حمایت کند. بنیاد کودک یک مؤسسه‌ی غیرانتفاعی و مردم‌نهاد است که رویکردی کاملا انسان‌دوستانه دارد. هدف این مؤسسه دستیابی به این آرمان است که هیچ دانش‌آموز با استعدادی به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل و تلاش باز نماند. بنیاد کودک امروز، بعد از ۲۷ سال فعالیت، حدود ۹ هزار دانش‌آموز کم‌برخوردار را در سراسر کشور تحت حمایت دارد تا مسیر تحصیلشان را با دغدغه‌ی کمتری طی کنند.

کاربران سوپر اپلیکیشن اسنپ می‌توانند با استفاده از امتیازهای باشگاه مشتریان اسنپ و بدون پرداخت وجه نقد در این کار خیر مشارکت کنند تا دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی پیش رو با مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.

نیکوکاری در باشگاه مشتریان اسنپ؛

از اشتغال‌زایی برای افراد دارای معلولیت تا حمایت از تحصیل دانش‌آموزان

اسنپ از ابتدای امسال بخش نیکوکاری را به باشگاه مشتریان خود اضافه کرد. برای مشارکت در طرح نیکوکاری جدید اسنپ کافی است به بخش «اسنپ‌کلاب» در اپلیکیشن اسنپ بروید و در دسته‌بندی «نیکوکاری» طرح «حمایت از تحصیل دانش‌آموزان کم برخوردار سیستان و بلوچستان» را انتخاب کنید. اسنپ به ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز ۵ هزار تومان به حساب موسسه‌ی بنیاد کودک برای اجرای این طرح واریز می‌کند.

طرح حمایت از تحصیل دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان دومین طرح نیکوکاری در باشگاه مشتریان اسنپ است. اولین طرح نیکوکاری «کمک به اشتغال افراد دارای معلولیت» بود که با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شد. تا این لحظه بیش از ۲۴ هزار بار از کد نیکوکاری کمک به اشتغال افراد دارای معلولیت استفاده شده است. این مشارکت کاربران منجر به تامین هزینه‌های ۲۴ هزار ساعت کلاس آموزشی برای افراد دارای معلولیت شده که توسط «خیریه رعد» در حال اجراست. با برگزاری این کلاس‌های آنلاین آموزش‌های مورد نیاز برای جذب در بازار کار به صورت رایگان در اختیار افراد دارای معلولیت قرار می‌گیرد. در حال حاضر کاربران می‌توانند علاوه بر مشارکت در طرح حمایت از تحصیل دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان با استفاده از امتیازهای اسنپ‌کلاب، در طرح اشتغال‌زایی افراد دارای معلولیت هم مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز