خبرگزاری کار ایران

چرخ‌های این ماشین با شما می‌چرخد

بیش از ۱۳ هزار کاربر راننده‌ی دارای معلولیت در اسنپ فعال هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۸۵۳

طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی حدود یک میلیارد نفر در جهان دارای معلولیت هستند. این بزرگ‌ترین اقلیت دنیا که ۱۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مشکلات آن‌ها یافتن شغلی با درآمد مناسب است.

امروزه با پیشرفت فناوری، مشاغل جدیدی به وجود آمده است که می‌توانند فرصت‌های کاری بیشتری را برای اقشار مختلف از جمله افراد دارای معلولیت فراهم کنند. یکی از کسب‌و‌کارهای هوشمند و مبتنی بر فناوری، تاکسی‌های اینترنتی هستند که در حال حاضر بخش قابل توجهی از حمل‌و‌نقل شهری کشور را انجام می‌دهند. تاکسی اینترنتی اسنپ طی ۶ سال فعالیتش تلاش کرده توجه به نیازهای معلولان را یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی سازمانی خود بداند. به گزارش روابط عمومی این شرکت، ناوگان اسنپ بیش از ۲ میلیون نفر کاربر راننده دارد که از این تعداد بیش از ۱۳ هزار نفر دارای معلولیت هستند. تاکنون بیش از ۳۱ میلیون سفر اسنپی توسط این عزیزان انجام شده است.

 

معافیت از پرداخت کمیسیون

تلاش‌هایی برای تغییر وضعیت افراد دارای معلولیت در جهان شده، ولی هم کشورهای پیشرفته و هم در حال توسعه راهی طولانی برای رسیدن به وضعیت مطلوب در پیش دارند. این راه در کشورهای در حال توسعه که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ۸۰ درصد افراد دارای معلولیت در این جوامع زندگی می‌کنند، ناهموارتر است.

در ایران طبق ماده‌ی ۱۵ لایحه‌ی حمایت از حقوق معلولان باید ۳ درصد افراد استخدامی در دستگاه‌های دولتی از این افراد باشند، اما معلولان کشور نه‌تنها در سازمان‌های دولتی بلکه در بیشتر شرکت‌های خصوصی نیز جایی ندارند. نداشتن شغل مناسب باعث از بین رفتن استقلال مالی و مشکلات متعددی می‌شود.

اسنپ از ابتدای فعالیت خود طرح ویژه‌ای را برای افراد دارای معلولیت از جمله جانبازان و ایثارگران کشور در نظر گرفته‌ و تمام کاربران راننده‌ی دارای کارت معلولیت بهزیستی که مدارک خود را ارائه داده‌اند از پرداخت کمیسیون به این تاکسی اینترنتی معاف هستند.

 

 همراه با بزرگ‌ترین اقلیت دنیا

افراد دارای معلولیت جسمی مشکلاتی مانند قطع عضو، فلج یک عضو یا قسمتی از بدن، اختلالات بیولوژیکی و متابولیسمی، سالخوردگی، نابینایی و ناشنوایی دارند. در شرایطی که بسیاری از این عزیزان به دلیل نگاه‌های افراد دیگر سعی می‌کنند حضور کم‌رنگی در جامعه داشته باشند، فراهم کردن زمینه‌ای برای حضور موثر و مفید در جامعه می‌تواند این موضوع را جا بندازند که آن‌ها نیز مانند دیگر افراد توانایی انجام دادن کارهای متعددی را دارند. در این راستا، اسنپ تمام افرادی را که می‌توانند گواهینامه‌ی رانندگی بگیرند، به عنوان عضوی از ناوگان خود جذب می‌کند.

روابط عمومی اسنپ درباره‌ی فعالیت افراد دارای معلولیت در اسنپ می‌گوید: «هنوز راه زیادی تا برداشتن موانع برای معلولان در سراسر دنیا وجود دارد، اما معتقدیم هر کدام از ما می‌توانیم به سهم خود قدم‌های کوچک اما موثری برای هموارتر شدن این مسیر برداریم. ما در اسنپ با قدم‌های محکم در کنار معلولان حرکت می‌کنیم و از پویایی و حضور آنها برای تلاش بیشتر در این مسیر انگیزه می‌گیریم.»

 

واکنش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی

اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی از ایجاد این فرصت شغلی جدید برای افراد دارای معلولیت ابراز خوشحالی می‌کنند و بازخوردهای جالبی در اولین مواجهه با این رانندگان اسنپ دارند. آرش همت، یکی از کاربران توییتر می‌نویسد: «فکر نمی‌کنم موسسه‌ای در تاریخ ایران باشه که این تعداد شغل برای افراد معلول ایجاد کرده باشه. بابت این موضوع باید به اسنپ تبریک گفت.»

کاربر دیگری به نام امیرحسین شریف‌نژاد توییت می‌کند: «چقدر چت آنلاین اسنپ خوبه. امروز اسنپ گرفته بودم. راننده ناشنوا بود. تونستم با چت آنلاین خود اسنپ بهش بگم که از کجا بره که توی ترافیک نریم.»

نازنین قهرمانی نیز از حضور این افراد در اسنپ خوشحال است و می‌نویسد: «یه خبر خوب اینکه ناشنوایان هم وارد عرصه‌ی کار در اسنپ شدند. دوستان لطفاً اگر پیک گرفتید و بهتون پیام داد به‌جای زنگ زدن بدونید ممکنه ناشنوا باشه. لطفاً در کمال فرهنگ و ادب رفتار کنید.»

برخی دیگر از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را در ادامه می‌بینید:

بیش از ۱۳ هزار کاربر راننده‌ی دارای معلولیت در اسنپ فعال هستند

بیش از ۱۳ هزار کاربر راننده‌ی دارای معلولیت در اسنپ فعال هستند

بیش از ۱۳ هزار کاربر راننده‌ی دارای معلولیت در اسنپ فعال هستند

  بیش از ۱۳ هزار کاربر راننده‌ی دارای معلولیت در اسنپ فعال هستند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز