خبرگزاری کار ایران

آغاز داوری پنجمین جایزه ملی داستان کوتاه سیمرغ

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۰۷۳

با پایان یافتن مهلت ارسال اثر به جایزه ملی داستان کوتاه سیمرغ، داوری آثار رسیده به دبیرخانه این جایزه آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، ساعت ۲۴ شنبه دهم آبان ماه مهلت ارسال آثار به‌ «پنجمین جایزه ملی داستان کوتاه سیمرغ» به پایان رسید.

مرحله اول داوری داستان‌های ارسالی به این جایزه ادبی آغاز شده و پیش‌‌بینی شده است که در اوایل دی ماه  ۹۹، اسامی راه یافتگان به مرحله پایانی این جایزه ادبی اعلام شود.
«جایزه داستان کوتاه سیمرغ» در سال‌‌های اخیر به ابتکار «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» و با مشارکت بخش خصوصی پایه‌گذاری شد و هدف از برگزاری این جایزه ادبی، کشف، معرفی و تولید آثار خلاق و برتر داستانی است.
«پنجمین جایزه ملی داستان کوتاه سیمرغ» در دو بخش «ملی» و «منطقه‌ای» و با حضور داوران مطرح کشوری برگزار می‌شود.
در این دوره ۴۵۰ نویسنده از داخل و خارج از کشور داستان ارسال کردند. که بیشترین داستان ها از استان های تهران، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان و کرمانشاه ارسال شده است. همچنین از کشورهای کانادا، اسکاتلند، سوئد، آلمان، ترکیه، مالزی و هند داستان هایی به دبیرخانه این جایزه ادبی رسیده است.
داستان‌های رسیده در دو مرحله داوری می‌شوند و اسامی داستان‌های رسیده به مرحله دوم، پیش از داوری نهایی در وبلاگ، اینستاگرام و کانال تلگرامی انجمن داستان سیمرغ نیشابور با آدرس Simurgh-Dastan منتشر خواهد شد.
در این دوره، سه داور در بخش هیئت انتخاب و سه داور در بخش هیئت داوری حضور دارند. در بخش هیئت انتخاب، سه نویسنده و صاحب نظر در زمینه ادبیات داستانی و نقد ادبی از نیشابور و استان خراسان رضوی حضور دارند و در بخش هیئت داوری از سه نویسنده مطرح کشوری دعوت شده است.
برای رعایت عدالت در داوری‌های اولیه و نهایی و نیز رفع هر گونه شائبه‌ای، آثار به صورت کدبندی شده در اختیار داوران قرار گرفته است و تا هنگام داوری نهایی، هیچ کس از هویت نویسندگان آثار برتر، اطلاعی نخواهد داشت.
بر اساس فراخوان، جایزه اهدایی در بخش «ملی»: به نفر اول، سه میلیون‌ تومان و تندیس سیمرغ، نفر دوم، دو میلیون تومان و تندیس سیمرغ و نفر سوم، یک میلیون‌ تومان و تندیس سیمرغ تعلق خواهد گرفت. همچنین برای بخش «منطقه‌ای»: به نفر اول، یک میلیون تومان و تندیس سیمرغ، نفر دوم، هشتصد هزار تومان و لوح تقدیر و نفر سوم، پانصد هزار تومان و لوح تقدیر اهدا می‌شود.
علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبلاگ انجمن داستان سیمرغ نیشابور www.simurgh-dastan.blogfa.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز