خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

گردشگران در لرستان نمی‌مانند/ شیوع کرونا و سردی هوا مسافران لرستان را ۹۰ درصد کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۱۰۱

مدیرکل میراث و گردشگری استان لرستان با اشاره به کاهش ۹۲ درصدی گردشگران این استان گفت: از یک‌سو شیوع ویروس کرونا و از دیگر سو سرد شدن هوا سبب شده است تا شاهد کاهش تعداد گردشگران استان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امین قاسمی (مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان لرستان) با اشاره به آن که این روزها شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی تمامی بخش‌های تاسیسات گردشگری این استان شده است، گفت: بیش از دو هفته است که به دستور ستاد کرونا استان تمام بخش‌ها و تاسیسات گردشگری لرستان تعطیل شده‌اند و هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهند و به همین واسطه می‌توان گفت گردشگری در استان لرستان کاملا تعطیل شده است. 

او ادامه داد: هر چند ممکن است برخی از تاسیسات گردشگری به واسطه قراردادهای گذشته خود ناچار باشند به برخی از تورها خدمات ارائه دهند اما عملاً برگزاری تورهای گروهی در استان متوقف شده و ما تا جایی که توانسته‌ایم برگزاری تورهای گروه گردشگری را در استان متوقف کرده‌ایم. 

به گفته قاسمی؛ حرکت قطار گردشگری لرستان نیز حدود ۲ هفته است که به طور کامل متوقف شده و هیچ گردشگری را به این استان نمی‌برد.

وی افزود: ادامه تعطیلی تاسیسات گردشگری در استان منوط به تصمیمات هفته‌های آتی ستاد کرونا استان است چراکه این ستاد هفته به هفته بر اساس افزایش یا کاهش تعداد مبتلایان به کرونا، تصمیمات خود را در این خصوص اعلام می‌کند. 

مدیرکل میراث و گردشگری استان لرستان با اشاره به آن که حتی در تعطیلات گذشته شاهد حضور تورهای گردشگری مجاز و غیرمجاز در این استان نبودیم، اذعان داشت: فوتی‌ها به واسطه ویروس منحوس کرونا به اندازه‌ای افزایش یافته که گردشگران خودشان ترجیح می‌دهند از انجام سفرهای غیرضروری امتناع کنند در این میان با سرد شدن هوا در لرستان نیز روبه‌رو هستیم که همین امر سبب شده تا با کاهش تعداد گردشگران در هفته‌های گذشته روبرو شویم. طبیعت و آبشارها نیز از گردشگران تهی شده‌اند و میزان سفرهای انفرادی نیز کاهش یافته و بیشتر شاهد حضور گردشگرانی در استان هستیم که قصد سفر به مقصد دیگری را دارند و از لرستان عبور می‌کنند در واقع می‌توان گفت این عده شب مانی و اقامت ندارند. 

به گفته قاسمی؛ ورود گردشگران در روزهای تعطیل به استان لرستان با بیش از ۹۰ درصد کاهش روبرو بوده البته در روزهای تعطیل نظارت‌های بیشتری در حوزه‌های مختلف گردشگری این استان صورت می‌گیرد تا مانع از حضور گردشگران در طبیعت و بخش‌های مختلف شوند. 

او در خصوص فعالیت آژانس‌های مسافرتی در استان لرستان نیز گفت: هرچند تاکنون اعلام ورشکستگی از سوی هیچ یک از تاسیسات گردشگری استان اعلام نشده اما حدود ۵ دفتر خدمات مسافرتی درخواست تعطیلی موقت داشتند که با درخواست آن‌ها موافقت شد ضمن آنکه سایر دفاتر خدمات مسافرتی فعال نیز بنا بر دستورات هفتگی ستاد کرونا تعطیل می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز