خبرگزاری کار ایران

برگزاری ۳۰ جشنواره شعر در سراسر کشور/ پایان داوری آثار نهمین جشنواره ملی شعر بسیج

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۹۹

از ۲۱ اثر برتر در هفت محور موضوعی و ۲۰ اثر تقدیری و هشت برگزیده در بخش شعر نوجوان نهمین جشنواره ملی شعر بسیج با عنوان رازهای ارغوانی تقدیر و تجلیل و آثار برتر جشنواره در ۵ مجلد چاپ می‌شود.

به گزارش ایلنا، برگزاری ۳۰ جشنواره استانی در مراکز استان‌ها در فاصله ۷ شهریور تا ۷ مهر با محوریت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و عاشورای حسینی از رویدادهای این دوره از جشنواره شعر رازهای ارغوانی بود که در اکثر استان‌ها این مراسم با همکاری صدا و سیمای و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

عالیه مهرابی دبیر علمی جشنواره گفت: بیش از ۵۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که این اشعار توسط هیات انتخاب هر استان متشکل از اساتید و شاعران برجسته هر استان مورد داوری قرار گرفت و تعداد ۲۳ قطعه شعر برگزیده هر استان بعد از پایان داوری به تهران ارسال شد.

او ادامه داد: آثار برگزیده استان‌ها کدگذاری شده و در اختیار داوران محترم جشنواره قرار گرفت. داوران کشوری اشعار را در ۹ محور موضوعی مورد بررسی قرار دادند و آثار برتر انتخاب شدند که اسامی برگزیدگان این جشنواره به زودی اعلام و از آنها تجلیل خواهد شد.

مهرابی خاطرنشان کرد: از آثار برتر در هفت محور موضوعی و همچنین ۲۰ اثر تقدیری و هشت برگزیده در بخش شعر نوجوان تقدیر و تجلیل می‌شود، همچنین آثار برتر جشنواره در ۵ مجلد به چاپ خواهد رسید.

دبیر علمی جشنواره یادآور شد: از  رویدادهای نهمین جشنواره شعر بسیج، پرداختن به موضوعات روز جامعه  همچون مدافعان سلامت، کمک مومنانه و مواسات، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، استکبار ستیزی، جهش تولید، سبک زندگی اسلامی ایرانی و چهلمین سالگرد دفاع مقدس که این موضوعات بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین نیازهای جامعه انتخاب شده است.

مهرابی ادامه داد: از رویدادهای مهم این جشنواره، پرداختن به استعدادها و رویشهای شعر بسیج در سراسر کشور است.

داوری مرحله کشوری نهمین جشنواره شعر بسیج را رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی‌خراسانی، حسین اسرافیلی، علی محمد مودب، مهدی سیار، علی داوودی، محمد جواد شرافت، حجه‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد و نغمه مستشار‌نظامی به عهده داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز