خبرگزاری کار ایران

بیش از ۶۰۰۰ نفراز کلیپ داستانی یونا در غدیر در فضای مجازی بازدید داشتند+فیلم

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۵۳۴

بازنشر کلیپ «داستانی یونا و حکایت غدیر» با تولید فرهنگسرای گلستان همزمان با عید بزرگ غدیر در فضای مجازی بیش از شش هزار بازدید کننده داشت.

به گزارش ایلنا، «یونا و حکایت غدیر» با داستانی نوشته کلرژوبرت نویسنده فرانسوی تبار مسئول کانون ادبی کودکان فرهنگسرای گلستان با ساخت عروسک‌های خمیری و فیلم‌برداری داستانی که این واقعه بزرگ تاریخی را برای آشنایی و درک کودکان به تصویر بکشد به همت این فرهنگ‌سرا تولید و در روز عید غدیر در فضای مجازی بازنشرشد.

یونا پرنده‌ای است که در روز غدیر به دنیا آمده و شاهد ورود کاروان‌هایی از مکه به مدینه بود که مسافران آن پیامبر و یارانش بودند آنها درختی را انتخاب می‌کنند تا در زیر سایه آن پیامی را به مردم انتقال دهند برای همین از همه می‌خواهند زین‌های اسب‌هایشان را روی هم بیاندازند تا پیامبر و علی (ع) روی آنها بروند تا راحت‌تر دیده شوند. یونا متوجه می‌شود پیامبر دست علی ع را بالا می‌برد و می‌گوید: «هر کس من ولی و مولای او هستم بعد از من علی مولای اوست.»

یونا از مادرش می‌پرسد؛ مولا یعنی چی؟ مادر در جواب می‌گوید: مولا یعنی کسی که به تمام حرف‌هایش گوش می‌کنی و خیلی دوستش داری." یونا بزرگ و بزرگتر می‌شود و این معنا را بهتر می‌فهمد و تصمیم می‌گیرد به همه دنیا پرواز کند و این پیام را به گوش همه برساند.

سعید رنجبریان مجری طرح، سید فرهاد عباسیان کارگردان و تدوین، کلرزوبرت نویسنده، مازیار رنجبر ساخت عروسک ها، مجید افشارپور فیلم بردار، مهدی عزتی پشتیبانی، افشین مشائی موسیقی تیتراژ و نوازندگی ماهور و تار، فریبا علی عباسیان شاعر، باران صالحی راوی داستان از درست اندرکاران و عوامل اجرای این طرح را برعهده داشتند.

این طرح ابتدای مرداد کلید خورد و به همت فرهنگسرای گلستان با همکاری و ظرفیت‌های مجموعه همزمان با عید غدیر در فضای مجازی بازنشر شد و با دسترسی به نشانی golestan.farhangsara و https://www.aparat.com/v/eqpQx امکان تماشای این کلیپ جذاب برای علاقه‌مندان فراهم شد.

آموزش همزمان ساخت شخصیت‌های عروسکی این روایت توسط سازنده و طراح عروسک در زمان پخش فیلم از ویژگی و جذابیت این طرح به شمار می‌رود.

حجم ویدیو: ۲۷.۵۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۰۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز