خبرگزاری کار ایران

مژده لواسانی:

«یلدا» را برای ترویج فرهنگ بخشش تماشا کنید

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۶۰۱

مژده لواسانی می‌گوید: شنیده‌ام که قرار است تمام عواید فروش یلدا به آزادی یک فرد محکوم به قصاص صرف بشود یعنی دقیقا همان موضوعی که فیلم برای آن تلاش کرده است. بنابراین با دیدن این فیلم می‌توان به این جریان بزرگ کمک کرد و قطره کوچکی در دریا آزادی یک فرد محکوم به قصاص باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مژده لواسانی مجری تلویزیون و گوینده رادیو درباره فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی علی مصفا که این روزها در گروه «هنروتجربه» در حال اکران است، اظهار کرد: چیزی که باعث شد در این شرایط به تماشای فیلم «یلدا» بنشینم موضوع آن و زنانگی قصه‌ای بود که روایت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع بخشش که محوریت فیلم «یلدا» بود بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: توجه به این موضوع آن هم در شرایطی که جامعه ما با انواع گرفتاری‌ها و پرونده‌های جزایی و کیفری مواجه شده است، فرهنگسازی بخشش آن‌ هم توسط هنرمندان و فضای هنری مانند تئاتر، سینما و موسیقی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این مجری تلویزیون با اشاره به اینکه مساله قصاص گریبان بسیاری از خانواده‌ها را گرفته است، اظهار کرد: طبیعی است که خانواده‌ای که عزیز خود را از دست می‌دهند تقاضای مجازات می‌کنند اما از سویی دیگر بخشش هم چیزی است که باید در جامعه ما نهادینه شود.

لواسانی با بیان اینکه چند برابر استیصال آن چیزی که در فیلم نشان داده شد، در واقعیت جریان دارد، گفت: خود من به عنوان یک مخاطب سینما همیشه با این مساله مواجه هستم که اگر با این مساله روبه‌رو بشوم چه تصمیمی می‌گیرم.

موضوع بخشش به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد باید از جوانب مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. هرچه بیشتر به این مساله پرداخته شود، مردم بیشتر می‌توانند با این مساله آشنا شوند و از خشم و فرصت انتقام بگذرند.

وی با اشاره به بازی بازیگران این فیلم گفت: فرشته صدر عرفایی، بابک کریمی و بهناز جعفری که همیشه در نقش خود به خوبی ظاهر می‌شوند و مخاطب از دیدن بازی بی‌نقص آن‌ها لذت می‌برد. فرشته صدرعرفایی به خوبی آن استیصال مادری را که هر کاری برای نجات جان فرزند خود انجام می‌دهد، به نمایش گذاشت. درباره صدف عسگری بازیگر نقش اول «یلدا» نیز باید بگویم بسیار بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت.

این نویسنده درباره روایت داستان فیلم در دل  یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: من به عنوان کسی که کارم رسانه و اجرا است و با رادیو و تلویزیون بزرگ شده‌ام این بخش فیلم برایم بسیار جذاب بود. در واقع روایت فیلم در قالب یک برنامه تلویزیون اتفاق افتاد.

لواسانی افزود: اگر بخواهم بسیار دقیق و جزئی‌تر از مخاطبان درباره فضای برنامه زنده تلویزیون صحبت کنم باید بگویم شاید در برخی اتفاقات شبیه برنامه تلویزیونی و رسانه نبود اما در همین حد بسیار باورپذیر درآمده است. درباره بازی آرمان درویش به عنوان مجری این برنامه تلویزیونی شخصیت مجری را در فیلم درست اجرا کردند اما قاعدتا درام این اجازه را نمی‌دهد که فیلم شبیه برنامه تلویزیون بشود.

وی با بیان اینکه فیلم‌های گروه «هنروتجربه» را جدی دنبال می‌کند، اظهار کرد: بسیاری از فیلم‌های این گروه دغدغه‌مندتر از دیگر فیلم‌ها هستند چراکه درگیر جذب مخاطب بیشتر نمی‌شوند. فیلم‌های بسیار خوبی در این گروه اکران شده و می‌شود. از این حیث فکر می‌کنم به فیلم‌های این گروه باید توجه بیشتری بشود.

این مجری تلویزیون در پایان مطرح کرد: «یلدا» فیلمی زنانه‌ای است که دغدغه بخشش و مواجه با اعدام را دارد و مخاطب در طول فیلم با تصمیم‌گیری در موقعیت‌های سخت و قضاوت نکردن در لحظه مواجه است. شنیده‌ام که قرار است تمام عواید فروش یلدا به آزادی یک فرد محکوم به قصاص صرف بشود یعنی دقیقا همان موضوعی که فیلم برای آن تلاش کرده است. بنابراین با دیدن این فیلم می‌توان به این جریان بزرگ کمک کرد و قطره کوچکی در دریا آزادی یک فرد محکوم به قصاص باشیم. من به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم که برای ترویج فرهنگ بخشش «یلدا» را تماشا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز