خبرگزاری کار ایران

غلامرضا موسوی مطرح کرد؛

هشدار شورایعالی تهیه‌کنندگان درباره عرضه آثار شبکه خانگی در VODها

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۲۰۸

غلارضا موسوی بیان کرد: قرادادهای منعقد شده برای شبکه نمایش خانگی، برای نمایش در VOD ها اعتبار قانونی ندارد و از پلتفورم‌های نمایش دهنده و فروشنده می‌توان به مراجع قانونی شکایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شورای عالی تهیه‌کنندگان، سیدغلامرضا موسوی (دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما) گفت: در سال‌های گذشته به خصوص قبل از فعالیت پلتفورم‌های نمایش اینترنتی، قراردادهایی بین تهیه‌کنندگان و مؤسسات نمایش خانگی منعقد می‌شد. این قراردادها صرفاً برای نمایش فیلم در اشکال فیزیکی همچون D.V.D و امثال آن بود. برخی از این مؤسسات پس از شروع فعالیت V.O.D ها و IPTV فیلم‌ها را به این مراکز فروخته‌اند. این اقدام غیرقانونی و قابل تعقیب قضائی است.

وی بیان کرد: موضوع مربوطه در ۲ جلسه اخیر شورایعالی تهیه‌کنندگان مطرح و موردبررسی قرار گرفت در نهایت مقرر شد تا به تهیه‌کنندگان هم‌کار اطلاع داده شود که نمایش فیلم‌هایشان در پلتفورم‌های نمایش فضای مجازی، بدون ذکر کلمه V.O.D اقدامی غیرقانونی است و فروشنده نیز فروشنده «اموال مال غیر» به شمار می‌رود. فروشنده و خریدار در این شکل از نظر برخی وکلای دادگستری همانند خریدار «مال دزدی» هستند.

دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان تاکید کرد: از سوی دیگر برخی قراردادها صرفاً برای داخل کشور است و واگذاری آنه‌ا از سوی این گونه مؤسسات برای درآمدزایی به مؤسسات خارج از کشور مثلاً یوتیوب و امثال آن نیز غیرقانونی است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از مؤسسات از نبود اطلاع همکاران سوء‌استفاده کرده و با توجیه مثلاً کلمه «سایر اشکال» و یا «غیره» این اقدام خود را قانونی جلوه می‌دهند.

موسوی افزود: شورایعالی تهیه کنندگان از کلیه همکاران و سرمایه گذاران فیلم‌ها دعوت می‌کنیم با دقت در متن قراردادهای منعقده اجازه سو استفاده به پلتفورم‌های اینترنتی و مؤسسات نمایش خانگی را ندهند. ضمناً بر اساس نظر کارشناسی شورایعالی، فیلم‌هایی که تاکنون در این پلتفورم‌ها نمایش داشته‌اند باید نسبت به کسب رضایت تهیه‌کنندگان و مالکان فیلم اقدام نمایند در غیر این صورت با طرح شکواییه در مراجع قضائی روبرو خواهند شد.

دبیر شورایعالی به همکاران تهیه‌کننده توصیه کرد که در عقد قرارداد با مؤسسات شبکه نمایش خانگی و یا V.O.D ها به زمان و موضوع قرارداد دقت نمایند. چرا که بهترین زمان قرارداد ۳ سال و در مواردی استثنایی ۵ سال است. موضوع قرارداد نیز چاپ D.V.D و فروش فیزیکی آن یا نمایش در پلتفورم ها مورد قرارداد است.

وی افزود: همکاران توجه کنند که ذکر منطقه جغرافیایی داخل کشور قطعاً ضروری است. چرا که هر استفاده دیگری از رایت مستلزم پرداخت هزینه جداگانه آن است.

موسوی در پایان گفت: کلیه همکارانی که با سوء‌استفاده طرف‌های قراردادشان روبرو شده‌اند می‌توانند راسا شکایت و یا در صورت نیاز موضوع را با کپی قرارداد و زمان‌های سو استفاده پلتفورم‌ها و یا مؤسسات به دبیرخانه شورایعالی تهیه کنندگان واقع در خانه سینما خیابان وصال اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز