خبرگزاری کار ایران

داستان‌های رازآلود رانپو در کتاب «جنایات مرموز دکتر مِرا»

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۷۵۳

ادوگاوا رانپو نویسنده ژاپنی در کتابی دیگر به نام «جنایات مرموز دکتر مِرا» داستان‌های رازآلود جنایی را با همان سبک و فضای خاص خود نوشته و محمود گودرزی آنرا ترجمه و نشر چترک آنرا روانه بازار کتاب ایران کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجموعه‌داستان جنایات مرموز دکتر مِرا در بر گیرنده شش داستان‌ رازآلود و جنایی با فضایی معمایی و عجیب است که به قلم ادوگاوا رانپو نوشته شده. همانطور که از فضای فکری رانپور انتظار می‌رود، خواننده با ماجراهایی همراه می‌شود که او را میخکوب می‌کند. اگرچه داستان‌ها در زمان زندگی نویسنده اتفاق می‌افتند، همگی از سبکی مدرن پیروی می‌کنند.

رانپور با استفاده از عناصر وحشت، تشویق و تردید داستان‌هایی شگفت انگیز در دنیاهایی واقعی یا ماورایی خلق می‌کند که محوریتشان معما و کشف پیچیدگی‌های ذهن آدمی است. در یکی از داستان‌های این کتاب با آکچی کوگورو آشنا می‌شویم؛ کارآگاه محبوبی که رانپو با محوریت شخصیت او داستان‌های دیگری را نیز به رشتۀ تحریر درآورده است. رانپو برای نوشتن برخی داستان‌های این کتاب از حقایق و پدیده‌های علمی نیز بهره برده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

درک ناپذیر بود که چرا پزشکی باید نیمه شب پنهانی وارد ساختمانی خالی شود و از همه مهم‌تر، با صدای بلند به منظره مردی حلق آویز شده بخندد. نمی‌توانستم جلوی کنجکاوی‌ام را بگیرم که به شدت تحریک شده بود. با این حال، وقتی از عده‌ای بسیار درباره گذشته و فعالیت‌های روزانه دکتر مرا سوال کردم، کوشیدم این کنجکاوی را بروز ندهم.

هیرائی تارو در سال ۱۸۹۴ متولد شد. او با نام مستعار ادوگاوا رانپو، در عصر طلایی رمان‌های جنایی و رازآلود ژاپن، به عنوان استاد بزرگ جنایی‌نویس شناخته می‌شود. رانپو نام مستعار خود را از نویسندۀ محبوبش، ادگار آلن‌پو، گرفته است. ادوگاوا یکی از نویسندگان محبوبی است که در دورۀ گذار ژاپن از سنت به مدرنیته صاحب سبک بود و تأثیر مهم و فراوان آثارش حتی امروزه هم در فرهنگ ادبی ژاپن دیده می‌شود.

محمود گودرزی کتاب جنایات مرموز دکتر مِرا را به فارسی ترجمه و نشر چترنگ آن را در ۱۴۴ صفحه منتشر کرده است. نشر چترنگ از این نویسنده و با ترجمۀ همین مترجم، مجموعه‌داستان اتاق قرمز و رمان‌های شکار و تاریکی و مارمولک سیاه را نیز منتشر کرده است.

کتاب جنایات مرموز دکتر مِرا با قیمت ۲۳ هزار تومان در بهار ۱۳۹۹ چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز