خبرگزاری کار ایران

۴ کتاب جدید از مجموعه «من و مشاهیر جهان» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۸۸۶

کتاب‌های «من یک هیولا ساختم»، «پسری با تخیل وحشی»، «سوفی دختری بلند پرواز» و «پیام آور ستاره‌ها» از مجموعه «من و مشاهیر جهان» منتشر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشر نخستین تازه‌ترین کتاب‌های خود از مجموعه «من و مشاهیر جهان» را منتشر کرد. این کتاب‌ها در بهار ۱۳۹۹ روانه بازار کتاب شده‌اند.

کتاب «من یک هیولا ساختم» داستان زندگی مری شلی نویسنده رمان فرانکشتاین است که لیندا بیلی آن را "برای آنان که رویا و خیال‌پردازی را دوست دارند!" نوشته و شهاب‌الدین عباسی آن را ترجمه کرده است.

جولیا ساردا تصویرگران این کتاب است و یکی از جذابیت‌هایی که ایجاد کرده‌ معرفی تمام شخصیت‌های داستان در نخستین صفحات کتاب است که خواننده را به خواندن و البته دیدن تصاویر ترغیب می‌کند. خیال‌پردازی و البته رعب و وحشتی که سعی شده در داستان گنجانده شود، با تصویرهایی که در فضای تیره طراحی شده‌اند در هم می‌آمیزد و مخاطب را جذب می‌کند.

در پشت جلد کتاب «من یک هیولا ساختم» آمده است: گاهی داستان با یک رویا شروع می‌شود. در سال ۱۸۱۸ رمانی به قلم دختری جوان منتشر شد که شهرت جهانی پیدا کرد. من یک هیولا ساختم، داستان نوشته شدن رمان فرانکشتاین به قلم مری شلی راتعریف می‌کند. فرانکشتاین از آثار کلاسیک ادبیات جهان است و آن را اولین رمان مدرن علمی تخیلی می‌دانند. من یک هیولا ساختم در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ جایزه‌ها و تحسین‌های بسیار دریافت کرد.

۴ کتاب جدید از مجموعه «من و مشاهیر جهان» منتشر شد

کتاب «پسری با تخیل وحشی» یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه «من و مشاهیر جهان» است که به داستان زندگی گابریل گارسیا مارکز برنده جایزه نوبل ادبیات می‌پردازد.

نویسنده این کتاب مونیکا براون است و ترجمه آن توسط شهاب‌الدین عباسی انجام شده. رائول کولون نیز تصویگر این کتاب است. این کتاب به "نویسندگان بزرگ آینده، که اکنون کودک‌اند! " تقدیم شده.

در پشت جلد کتاب «پسری با تخیل وحشی» آمده است: روزگاری پسرکی به نام گابیتو بود که تخیل او مثل جنگل‌های انبوه و کوه‌های مرتفع، بزرگ و خیره‌کننده بود. این پسر بعدها از بزرگ‌ترین داستان‌نویسان جهان شد و در سال ۱۹۸۲ جایزه نوبل در ادبیات را دریافت کرد. میلیون‌ها نفر با خواندن داستان‌های او کشف کردند که دنیا چقدر می‌تواند جایی جادویی و عظیم باشد.

پسری که تخیل وحشی داشت در سال ۲۰۱۴ در ۸۷ سالگی از دنیا رفت اما جادوی خیال او هنوز زنده است.

۴ کتاب جدید از مجموعه «من و مشاهیر جهان» منتشر شد

کتاب «سوفی دختری بلند پرواز» نیز به داستان زندگی سوفی ژرمن ریاضیدان سختکوش می‌پردازد و توسط چرایل باردو نوشته شده و شهاب‌الدین عباسی آن را ترجمه کرده است. باربارا مکلینتوک نیز تصویرهای این کتاب را تصویرگری کرده است. این کتاب، کتاب دیگری برای دختران و پسران بلندپرواز است.

در پشت جلد آمده است: خیلی سال‌ها پیش در فرانسه، دختری به نام سوفی ژرمن زندگی می‌کرد که عاشق ریاضی بود. او ابتدا در مغازه‌ پارچه‌فروشی پدرش کار می‌کرد. در نظر او ریاضی می‌توانست کاری بیشتر از اندازه‌گیری طول پارچه‌ها انجام بدهد. سوفی در فروشگاه پدرش صورتحساب‌ها را تهیه می‌کرد. در آن روزها مردم دخترانی را که به چیزی جدی‌تری از روبان مو و آهنگ‌های پیانو فکر می‌کردند، دست می‌انداختند.

اما هیچ چیز نمی‌توانست جلوی سوفی را بگیرد. او دختری مشتاق و سختکوش بود. سوفی، دختری بلند پرواز داستان زندگی او راتعریف می‌کند. سوفی این سخن لوئی پاستور را خوب درک می‌کرد: در کارهای دشوار نساط بسیار وجود دارد.

۴ کتاب جدید از مجموعه «من و مشاهیر جهان» منتشر شد

کتاب «پیام آور ستاره‌ها» نیز کتابی درباره زندگی دانشمند، ریاضیدان، ستاره‌شناس فیلسوف و فیزیک‌دان مشهور گالیلئوگالیلئی (گالیله) است. پیتر سیس نویسنده و تصویگر کتاب و شهاب الدین عباسی آن را ترجمه کرده است.

تمام این کتاب‌ها با قیمت ۱۲ هزار تومان در بازار کتاب به فروش می‌رسند.

۴ کتاب جدید از مجموعه «من و مشاهیر جهان» منتشر شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز