خبرگزاری کار ایران

انتشار مناجات «حمد و ثنا» با صدای محمد معتمدی+صوت

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۰۱۸

محمد معتمدی که آلبوم «مناجات» را در کارنامه دارد، به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان هر روز یکی از مناجات‌های خود را منتشر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد معتمدی (خواننده موسیقی ایرانی) به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در صفحه شخصی خود یکی از مناجات‌خوانی‌هایش را منتشر کرده است.

مناجات محمد معتمدی «حمد و ثنا» نام دارد و شعر آن سروده سعدی است.

محمد معتمدی قرار است به مناسبت حلول ماه رمضان به مدت ده روز، هر روز یکی از مناجات‌های آلبوم «مناجات» را برای مخاطبان و هوادارانش به اشتراک بگذارد. او استفاده و اشتراک‌گذاری  آثار آلبوم مذکور را برای مردم و مخاطبان آزاد حلال و بلامانع دانسته است.

«مناجات‌خوانی» یکی از گونه‌های موسیقی ماه رمضان است و از سال‌های دور مورد توجه بوده است. به گفته پژوهشگران این عرصه، تاریخچه مناجات در ایران مربوط به قرن‌ها پیش است و پیشینه آن به پیش از ظهور زرتشت می‌رسد. حتی می‌توان گفت رسم مناجات سحرگاهی در ایران بین شاهان ایرانی نیز مرسوم بوده است. این رسم پس از ظهور اسلام نیز وجود داشته و به مرور زمان کامل‌تر شده و به یکی از مناسک مهم ماه رمضان تبدیل شده تا آنجا که «بسم‌الله‌خوانی» و «صلوات‌خوانی» نیز پس از آن پدید آمده و مرسوم شده‌اند.

مناجات «حمد وثنا» با صدای محمد معتمدی؛

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز