خبرگزاری کار ایران

موسیقی آنلاینِ کردستان در برج میلاد

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۱۳۵

در ادامه برگزاری کنسرت‌های آنلاین در برج میلاد توسط شهرداری تهران، شب گذشته یکشنبه ۱۷ فروردین‌ماه گروه موسیقی کردی «ژوانا» به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروه موسیقی کردی «ژوانا» به سرپرستی و خوانندگی سعدالله نصیری شب گذشته (یکشنبه ۱۷ فروردین‌ماه) در  قالب برنامه «نوروزخانه» در سالن همایش‌‌های برج میلاد به اجرای کنسرت آنلاین پرداختند.

موسیقی آنلاینِ کردستان در برج میلاد

سعدالله نصیری که علاوه  بر خوانندگی دیوان نیز می‌نواخت، در این کنسرت با همراهی نوازندگان دف، عمد، تنبور، شمشال، تنبک و کمانچه قطعات متعددی اجرا کرد و کمتر با مخاطبان به صحبت پرداخت.

یکی از اتفاقات تحسین‌برانگیز در کنسرت گروه موسیقی کردی ژوانا هنرنمایی و تکنوازی نوازنده جوان ساز نرمه‌نای در برخی قطعات بود.

موسیقی آنلاینِ کردستان در برج میلاد

در این کنسرت سعدالله نصیری و اعضای گروهش قطعات شاد و ملایمی اجرا کردند.

سعدالله نصیری در بخش دوم و در دقایق پایانی کنسرت به زبان کردی با همزبانان خود خوش و بش کرد، سپس ادامه داد: به امید آن روز که همه در صفا و سرخوشی و شادی به سر ببرند و سلامت باشند.

وی پیش از اجرای قطعه پایانی کنسرت به معرفی اعضای گروهش از پرداخت و از آنها بابت حضورشان تشکر کرد.

او سپس گفت: شاهد این هستم که عوامل پشت صحنه چندین شب است برای برگزاری و ضبط و پخش کنسرت‌ها تلاش می‌کنند و بابت زحماتشان از آنها ممنونم و تشکر می‌کنم.

موسیقی آنلاینِ کردستان در برج میلاد

نصیری سپس خطاب به عوامل حاضر در سالن گفت: تک تک شما عزیزان انسانهایی اهل دل و با صفا هستید و طی حضورمان و اجرای کنسرت به همه ما انرژی دادید و  بابت همه اینها از شما دوستان عزیزم تشکر می‌کنم.

وی پیش از اجرای قطعه پایانی کنسرت به معرفی آن پرداخت و گفت: ملودی این اثر ساخته خودم است و شعر و مقام آن را نیز خودم نوشته‌ام.

این خواننده در پایان با آرزوی سلامتی برای مخاطبان و مردم به آنها گفت: امیدوارم امشب لحظات خوبی را با موسیقی کردستان سپری کرده باشید.

موسیقی آنلاینِ کردستان در برج میلاد

سعدالله نصیری اهل ر روستای هانیس از توابع شهرستان سنندج است و یادگیری موسیقی را از پنج سالگی آغاز کرده و در سن دوازده سالگی با تئوری موسیقی و نوازندگی ساز دیوان آشنا شده است. او در زمینه موسیقی مستقیماً استادی نداشته است، اما در شعر و ادبیات کردی از شاعران قدیم هورامی مانند مولوی کرد و صیدی هورامی و از شاعران معاصر همچون اقبال محمدی نوره و جلال ملکشاه بهره برده است. نصیری همچنین توانسته موسیقی هفت دستگاه را به‌صورت مجمل برای اولین‌بار در ایران با ساز دیوان ضبط و منتشرکند.

ازجمله فعالیت‌های گروه «ژوانا» تحت سرپرستی سعدالله نصیری نیز می‌توان به شرکت در جشنواره جهانی رقص و موسیقی کشور لهستان و اجرای چندین کنسرت‌ داخلی و برون مرزی اشاره کرد.

گ‍فتنی است، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران، خوانندگان موسیقی پاپ و برخی گروه‌ها از جمعه ۸ فروردین‌ لغالیت ۲۱ فروردین‌ماه در قالب برنامه نوروزخانه به اجرای کنسرت می‌پردازند. زمان برگزاری این کنسرت‌ها ساعت ۲۱:۰۰ هرشب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز