خبرگزاری کار ایران

انتشار مستندات ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا تهران در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۵۶۲

بخشنامه‌ها و مستندات ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا تهران در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در نامه فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران به وزیر بهداشت که عصر دیروز در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شد، ضمن اشاره به اینکه استفاده از پلاسمای افراد بهبودیافته از یک بیماری عفونی، یکی از مهم‌ترین روش‌های درمانی در بسیاری از همه‌گیری‌ها است بر تسریع در به‌کارگیری این امکان درمانی در مجموعه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های مستقر در تهران تاکید شد.

 در نامه دکتر زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران به وزیر بهداشت تصریح شده است: آخرین باری که از پلاسمای افراد بهبودیافته در درمان بیماری‌های عفونی استفاده شده، در همه‌گیری (EBOLA) بود و در سال 2014 نیز سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل استانداردی برای استفاده از این نوع پلاسما صادر کرد.

 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا تهران در نامه‌ای دیگر خطاب به رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرده است که تا اطلاع ثانوی و فروکش کردن سیر صعودی این بیماری، از برگزاری نماز جماعت و سایر مراسم در مساجد خودداری شود؛ همچنین تاکید این ستاد به مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران مبنی بر استمرار لزوم عدم برگزاری موقت نماز جمعه در کلان‌شهر تهران و دیگر شهرستان‌های تابعه استان تهران به علت سیر صعودی شیوع ویروس کرونا، از دیگر نامه‌‌های منتشر شده این ستاد در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است.

کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با هدف ارتقای سلامت عمومی جامعه و با تاکید بر اهمیت اصالت اطلاعات در شرایط شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، کلیه آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، آمارها، بخشنامه‌ها و مصوبات مرتبط با مقابله عمومی با شیوع این بیماری فراگیر را به‌صورت متمرکز در سامانه منتشر می‌کند.

کلیه اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نفت، وزارت نیرو، ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، مرکز ملی فضای مجازی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی شیراز، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، بیمه رازی و... ازجمله اطلاعاتی است که تاکنون در بخش ویژه اطلاع‌رسانی درباره شیوع ویروس جدید کورونا در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ثبت شده است.

بنابر اعلام دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مردم می‌توانند برای اطلاع از آخرین مصوبات و دستورالعمل‌های دستگاه‌های مختلف کشور در رابطه با بیماری کرونا به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به نشانی الکترونیکی foia.iran.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز