خبرگزاری کار ایران

محمود واعظی (رییس دفتر رییس‌جمهوری) در جمع خبرنگاران طی جشنواره موسیقی فجر؛

هنر ابزار خوبی برای معرفی فرهنگ ایرانی است/حتما برای افزایش بودجه جشنواره کمک خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۵۸۰

رییس دفتر رییس‌جمهوری در حاشیه اجرای ارکستر ملی در شب پایانی جشنواره سی و‌پنجم موسیقی فجر در جمع خبرنگاران گفت: هنر به ویژه موسیقی ابزار خوبی برای معرفی فرهنگ واقعی ایرانی به دیگر ملل دنیا و افزایش تعاملات فرهنگی با جهان است.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری در حاشیه اجرای ارکستر ملی در شب پایانی جشنواره سی و‌پنجم موسیقی فجر در جمع خبرنگاران گفت: هنر و به ویژه موسیقی ابزار خوبی برای معرفی فرهنگ واقعی ایرانی به دیگر ملل دنیا و افزایش تعاملات فرهنگی با جهان است.

محمود واعظی درباره صدور محصولات موسیقی ایرانی به دیگر کشورها، خاطرنشان کرد: امروز در دنیا، قدرت نرم یکی از قدرت‌هایی است که کشورها برای افزایش نفوذشان در کشورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند و فرهنگ یکی از اشکال قدرت نرم است.

وی با بیان اینکه در میان ابزارهای فرهنگی، موسیقی و فیلم زودتر از بقیه راه خود را در میان ملت‌ها باز می‌کنند، تصریح کرد: ما از هنری سنتی و قدیمی برخورداریم و از قدیم الایام، هنر ایران حتی در جاهایی که زبان ما را متوجه نمی‌شدند، مورد استقبال قرار می‌گرفت و هنرمندان، آنچه در ذهن داشتند را به دیگران منتقل می‌کردند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری به شرایط بحرانی منطقه اشاره کرد و افزود: موسیقی و هنر می‌تواند آرامش‌بخش باشد و فرهنگ واقعی و آنچه که مردم به آن اعتقاد دارند را منتقل کند.

واعظی با بیان اینکه ارکان مختلف دولت به ویژه وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات به نوعی باید بسترسازی کنند، تاکید کرد: مسیر در داخل کشور برای گسترش هنر و موسیقی باز است و مسیر برای صدور محصولات فرهنگی به خارج از کشور تسهیل شده است.

وی با اشاره به زمان حضور خود در وزارت امور خارجه گفت: زمانی که وزارت خارجه بودم و بیشتر سفر خارج می‌رفتم، می‌دیدم که گروه‌های موسیقی که به کشورهای خارجی می‌آیند، چقدر مورد استقبال قرار می‌گیرند و در خیلی از کشورها، وقتی با مردم صحبت می‌کنی، یکی از شاخصه‌های معرفی ایران به هنر و موسیقی آن بر می‌گردد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به نقش دولت برای کمک به حوزه موسیقی نیز گفت: شش، هفت سال گذشته را با شش هفت سال قبل از آن مقایسه کنید، ببینید رشد موسیقی، هنر و کنسرت‌های مختلف در کشور افزایش یا کاهش یافته است.

واعظی با بیان اینکه آمار و گزارش‌های مختلف از استانداری‌ها افزایش را نشان می‌دهد و تعداد سینماها و سالن‌هایی که ساخته شده، همه افزایش یافته است، گفت: ارزیابی شما باید بر اساس عملکرد باشد؛ عملکرد معاونت هنری و سینمایی و بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که گام‌های خوبی از لحاظ کمی و کیفی برداشته شده است.

وی در خصوص تفاوت بودجه جشنواره فیلم و موسیقی نیز گفت: آنچه که بیشتر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، طبیعی است که جای خود را بیشتر باز می‌کند.

رییس‌ دفتر رییس جمهوری افزود: البته درست است که هرچه امکانات بیشتر فراهم شود، بستر هم برای استقبال مردم بیشتر فراهم می‌شود اما این دو باید با هم باشند.

واعظی گفت: در کشوری که بیشتر مردم فوتبال نگاه می‌کنند و به آن علاقه نشان می‌دهند، امکانات به سمت فوتبال می‌رود و در کشور دیگری که مثلا مردم به راگبی علاقه نشان می‌دهند امکانات به آن سمت می‌رود.

وی با بیان اینکه هنر و موسیقی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: از لحاظ داخلی، مردم ما هر چقدر بتوانند بیشتر در فضاهای هنری قرار گیرند، روحیه شاداب‌تری پیدا خواهند کرد و آرامش بیشتری خواهند داشت.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: از لحاظ خارجی، نیز  با هنر و موسیقی می‌توان بر نگاه دیگر ملل دنیا به ایران تاثیر گذاشت و می‌توانیم بیشتر با دنیا تعامل داشته باشیم.

واعظی در خصوص افزایش بودجه جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: ممکن است به اندازه جشنواره فیلم نشود، اما حتما برای افزایش بودجه کمک خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز