خبرگزاری کار ایران

«آتش جاودانی» با صدای کمیل نصری دوباره منتشر شد+صوت

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۲۶۴

تصنیف قدیمی «آتش جاودانی» با صدای کمیل نصری بازنشر شد. تنظیم این اثر به عهده شورا کریمی بوده و نوازنده گیتار نیز فیروز ویسانلو بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تصنیف قدیمی آتش جاودانی با صدای کمیل نصری و تنظیم شورا کریمی بازسازی و در اختیار علاقمندان موسیقی قرار گرفت.

در این اثر علاوه بر کمیل نصری و شورا کریمی، گیتار توسط فیروز ویسانلو نواخته شده که ضبط آن به عهده‌ی مهدی کریمی بوده است.

تصنیف معروف« آتشی در سینه دارم جاودانی» که یکی از شاهکارهای زنده‌یاد مرتضی‌خان نی‌داوود و بر اساس کلامی از شاعر معاصر، پژمان بختیاری، برای نخستین‌بار با صدای قمر و در همراهی با نغمه تار آهنگساز آن (مرتضی خان نی‌داوود)، در سال ۱۳۱۵ خورشیدی و در محل گراند هتل تهران، واقع در خیابان لاله‌زار، اجرا شد.

از این تصنیف مرتضی نی‌داوود، که به گفته خودش بهترین آهنگ او محسوب می‌شود، بعدها اجراهای دیگری توسط خوانندگان دیگر نیز اجرا شد که از آن جمله اجرای آن با صدای صدیق تعریف در سال ۱۳۷۸ خورشیدی در آلبوم «ماه بانو» (یادواره قمرالملوک وزیری)، و نیز اجرای همایون شجریان در سال ۱۳۸۳ خورشیدی برای سریال رسم عاشقی اجرا شد و در نهایت سال ۱۳۸۹ با اجرای دیگری از ایشان به تنظیم مزدا انصاری در آلبوم شب جدایی منتشر شد.

تصنیف خاطره‌انگیز «آتش جاودانی» با صدای کمیل نصری را اینجا بشنوید و دانلود کنید؛

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز