خبرگزاری کار ایران

نمایش «مردی که...» به‌صورت رسمی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۳۴۷

نمایش «مردی که...» به طراحی و کارگردانی رضا مولایی، که دی‌ماه در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود، عصر روز یکشنبه یک‌دی‌ماه به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، این اثر نوشته پیتر بروک و ماری هلن‌اشتاین بوده و با ترجمه وحید رهبانی به عنوان اولین اثر ترجمه شده از پیتر بروک در ایران به روی صحنه رفته است.  «مردی که ...» روایت نمایشی پیتر بروک از تجربه های بالینی و مستند دکتر الیور ساکس عصب شناس مشهور امریکایی ست، که در کتاب مردی که زنش را با کلاه اشتباه گرفت به قلم خود ساکس منتشر شده است.

 الیور ساکس پزشک، عصب‌شناس و نویسنده بریتانیایی بود. وی استاد عصب‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک بود. دکتر ساکس، از برجسته‌ترین پزشکانِ نویسندۀ قرن بیستم و بیست‌ویکم، داستان‌‌های عجیب اما واقعی انسان‌هایی را روایت می‌کند که در دنیای غریب  و به‌ظاهر  گریزناپذیر انواع اختلال‌های عصب‌روان‌شناختی به دام افتاده‌اند.

دکتر ساکس لحظه‌ای هم فراموش ‌نکرد که مسئولیت نهایی پزشک در برابر کیست: «انسانی دردمند که رنج می‌کشد و مبارزه می‌کند.»

شیوا اردویی، ملیحه آقایی، ندا اسدی، یاسر اصغری، مهسا جمشیدی، محمد شامی، احسان صادقی، بهنام غفاری، نیما میرزابیگی، گلناز نوروزی و لاله هوشنگی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

مولایی خود، طراحی صحنه و لباس نمایش «مردی که ...» را برعهده دارد و نیما میرزابیگی (مدیر تولید)، یاسر اصغری، ملیحه آقایی (دستیاران کارگردان)، سارا ابراهیمی نوید (منشی صحنه)،تانیا کاکاوند (مدیر صحنه)، مصطفی حیدری (گرافیک)، مرتضی یاوری (عکس و فیلم)، مجتبی حاتمی فر (ساخت تیزر)، سعیده قوچ کانلو (روابط بین الملل) و سعید زندیه، ایمان نظری (ساخت دکور) دیگر عوامل این نمایش‌اند.

نمایش «مردی که ...» هر شب ساعت17:30 در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز