خبرگزاری کار ایران

سفیر قزاقستان در تهران خبر داد:

۶ اذر روز ملی قزاقستان را برگزار می‌کنیم/ صدور ویزای ۹۰ روزه و گروهی برای بازرگانان و گردشگران ایرانی/ افزایش پروازهای ایران و قزاقستان

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۳۵۵

سفیر قزاقستان گفت: بازرگانان ایرانی خواهند توانست با استفاده از نامه‌ای که از اتاق بازرگانی دریافت می‌کنند به راحتی ویزای 90 روزه قزاقستان را در اختیار داشته باشند. برای گردشگران ایرانی نیز ویزای گروهی با حداقل سه نفر صادر خواهد شد به شرط آنکه همه باهم به قزاقستان بیایند و از قزاقستان خارج شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسخت اورازبای (سفیر قزاقستان در تهران) با اشاره به برگزاری روز ملی قزاقستان که قرار است شش آذرماه در تهران برگزار شود، گفت: هر چند بر اساس تقویم 16 دسامبر برابر با سالگرد استقلال قزاقستان است اما ما کمی زودتر جشن روز ملی را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه چندی پیش شاهد برگزاری انتخابات زودرس و انتخاب رئیس جمهور جدید قزاقستان بودیم، وی در پیام سالانه خود از توجه به سیاست اجتماعی خبر داده و گفته است هدفش بالا بردن سطح زندگی مردم و تقویت حقوق بشر است و به همه دستگاه‌های دولتی دستور داد تا نیازمندی‌ها را فراهم کنند.

رئیس جمهور قزاقستان معتقد است؛ جامعه مدنی باید در حل مسائل جامعه دخیل باشد و سعی ما بر آن است تا سال 2025 سرعت رشد اقتصادی کمتر از پنج درصد نباشد.

سفیر قزاقستان در تهران تصریح کرد: در شرایط بحرانی که در روسیه شاهد هستیم تبادلات اقتصادی و تجاری زیادی با چین برقرار کرده‌ایم البته روسیه همچنان شریک بزرگ اقتصادی ما به حساب می‌آید. سعی ما بر آن است تا اقتصاد قزاقستان را از تک محصولی خارج کنیم و به نفت وابستگی کامل نداشته باشیم.

 اورازبای در ادامه به تفاهم نامه‌ای که به زودی در حوزه گردشگری با ایران منعقد خواهد کرد، گفت: انتظار می‌رود در آینده نزدیک برای ایام نوروز تسهیلاتی در حوزه ویزا صادر شود چنانچه بازرگانان ایرانی خواهند توانست با استفاده از نامه‌ای که از اتاق بازرگانی دریافت می‌کنند به راحتی ویزای 90 روزه قزاقستان را در اختیار داشته باشند. برای گردشگران ایرانی نیز ویزای گروهی با حداقل سه نفر صادر خواهد شد به شرط آنکه همه باهم به قزاقستان بیایند و از قزاقستان خارج شوند و نیازی به دعوت‌نامه نخواهد بود.

وی در خصوص پرواز مستقیم ایران به قزاقستان نیز گفت: هم اکنون یک پرواز در هفته انجام می‌شود و با توجه به استقبال مسافران برنامه ما بر آن است که تعداد این پروازها را به دو بار در هفته برسانیم فقط ایران باید شرکت هواپیمایی مورد نظر را به ما معرفی کند که تحریم نباشند.

وی افزود: سازمان هواپیمایی ما مشکلی برای توسعه پروازها بین ایران و قزاقستان ندارد اما دولت ما تحت فشار آمریکاست و نمی‌تواند موضع آمریکا را نادیده بگیرد ایران می‌تواند شرکت هواپیمایی معرفی کند که تحریم نباشد.

سفیر قزاقستان در تهران خاطرنشان کرد: اگر ایران تحریم نبود قطعا تبادلات تجاری و نفتی با ایران برقرار می‌کردیم در حال حاضر نیز بیشترین تبادلات با روسیه و چین انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز