خبرگزاری کار ایران

چالش پزشکی برای گردشگر چینی سبب بازگشت به کشورش شد/ لاریجانی: بیمارستانی که خدمات لازم را ارائه نداده باید پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۵۱۴

یکی از گردشگرانی که در قالب فم تور از چین به ایران آمده بود به دلیل بروز مشکلات پزشکی و عدم پاسخگویی بیش از ۴ بیمارستان به نیازش، به چین بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش شاهد برگزاری فم تور مدیران دفاتر خدمات مسافرتی کشور چین در ایران بودیم که در‌ بازه زمانی ۹ روزه با همکاری معاونت گردشگری و با حمایت مالی بخش خصوصی برگزار شد و امکان بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشورمان با محوریت طبیعت‌گردی و صنایع‌دستی استان‌های تهران، کرمان، فارس، اصفهان، قم و کاشان را برای آنها فراهم کرد.

این گروه ۲۲ نفره در نخستین روز سفر خود به ایران با چالشی روبه‌رو شدند چنانکه یکی از مسافران که گفته می‌شود یکی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی چین بود، دچار مشکل پزشکی شد و نیاز بود تا او را به بیمارستان منتقل کنند. بنابر گفته‌ همراهان، این بیمار شب هنگام به بیش از ۴ بیمارستان برده شد تا بتواند خدمات اولیه پزشکی را دریافت کند اما هیچیک از این بیمارستان‌ها که بیشتر آنها در شمال شهر تهران قرار دارند، پاسخگوی نیاز پزشکی این گردشگر خارجی نبودند.

در نهایت بعد از جستجوی بسیار زیاد، یک پزشک این گردشگر خارجی را ویزیت و برایش سیتی اسکن تجویز کرد. این گردشگر که در قالب فم تور به ایران سفر کرده بود با دیدن چنین شرایطی برای پاسخگویی به نیاز پزشکی‌اش، درنهایت از ادامه روند درمانی خود در ایران هراسید و همان شب بلیط برگشت به چین را خریداری کرده و به چین بازگشت.

محمدابراهیم لاریجانی (مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری) در پاسخ به چرایی وقوع چنین اتفاقی در فم توری که تبلیغات آن از سوی این اداره کل از معاونت گردشگری چندی پیش انجام شده بود، با تاکید برآنکه این واحد پاسخگوی چرایی وقوع چنین اتفاقی برای گردشگران خارجی نیست، گفت: در این موضوع بیمارستانی که خدمات لازم را به این گردشگر ارائه نداده باید پاسخگو باشد.

لاریجانی در خصوص لزوم آموزش راهنمایان تور و آژانس‌داران درخصوص چگونگی مواجهه با چنین اتفاقاتی برای گردشگران خارجی، تصریح کرد: این سئوال باید از حوزه آموزش معاونت گردشگری پرسیده شود. ضمن آنکه راهنمایان گردشگری که در حوزه‌هایی به غیر از گردشگری سلامت فعال هستند نیازی نیست تا نسبت به بیمارستان‌هایی که به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند، آگاهی داشته باشند. آنها وظیفه دارند اگر مشکلی برای گردشگرانشان پیش آمد، او را به نخستین بیمارستان یا درمانگاه نزدیک برسانند و این کار هم در خصوص گردشگر چینی انجام شده است اما اینکه بیمارستان‌های ما در شب خدمات درمانی‌اشان اندک است، چیزی‌ست که برای عموم جامعه صدق می‌کند و کسی از این امر مستثنی نیست. درعین حال ما بیمارستان خاصی نداریم که به گردشگران عادی خدمات ارائه دهد.

به گفته او، اینکه یک گردشگر خارجی در سفر به ایران دچار مشکلات پزشکی می‌شود ارتباطی به خدمات گردشگری ندارد. این گردشگر چینی در سفری که به ایران داشت، بیمار شد و احساس کرد در ابتدای سفر به ایران حالش خوب نیست و به دلیل شرایط جسمی‌اش که نیازمند مراحل تشخیصی و اسکن بود، به نوعی ترسید و ترجیح داد به کشور خود بازگردد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری تصریح کرد: این موضوع می‌تواند توسط بخش نظارت معاونت گردشگری مورد بررسی قرار گیرد.

لاریجانی تصریح کرد: ارائه خدمات پزشکی به گردشگران معمولی با آنچه در حوزه گردشگری سلامت اتفاق می‌افتد، متفاوت است. در حوزه گردشگری سلامت،‌ نه تنها قیمت‌ها و خدماتی که باید ارائه شود از پیش مشخص شده‌اند بلکه پرونده بیماری که قرار است در قالب گردشگر سلامت به ایران بیاید قبل از سفر او به ایران ارسال و برنامه‌های لازم برای پذیرش و انجام کارهای او انجام شده است. این گردشگران با هماهنگی‌های از قبل انجام شده به بیمارستان‌هایی اعزام می‌شوند که دارای استانداردهای IPD هستند. موضوع گردشگری سلامت به طور کامل با موضوع بیمار شدن یا وقوع حادثه برای سایر گردشگران خارجی متفاوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز