خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خانه سینما مطرح کرد:

سینما آزمایشگاه علوم انسانی است

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۴۵۹

نشست جایگاه مباحث میان رشته‌ای در سینمای ایران در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) در نشست جایگاه مباحث میان رشته‌ای در سینمای ایران با اشاره به نیاز جدی سینمای ایران به بهره‌گیری از اندیشه‌های موجود در سایر حوزه‌های علمی، دلیل نداشتن ژانر وحشت در کشور را ضعف دانش روانشناسی بومی دانست.

وی افزود: تولید فیلم خوب با ساختارهای مناسب علمی نیاز به تولید علم خوب در دانشگاه‌ها و خلق تکنولوژی‌های بومی برای کمک به تولید فیلم دارد و سینما به عنوان آزمایشگاه علوم انسانی در مواجهه با تحولات گسترده اجتماعی بیشترین تغییرات را به خود می‌بیند و نیاز است که علم به همین سرعت به کمک سینما بیاید.

مدیرعامل خانه سینما در پاسخ به این سوال که چرا سینمای ایران تمایلی به بهره‌گیری از دیگر دانش‌ها ندارد؟ گفت، پاسخ به این سوال نیز تنها از منظر بین رشته‌ای قابل پاسخ است. چراکه سینما مرتبط با دانشگاه است و تغذیه دانشی و علمی سینما از طریق دانشگاه و به صورت کلی منابع تولید علم باید انجام پذیرد. جهان آینده جهان تولید محتواست و در این جهان باید کمک کرد تا سینمای ایران به عنوان یک کنشگر اصلی حضور فعالانه داشته باشد.

حسین پاینده نیز گفت: ادبیات نقش کمی در سینمای ایران دارد، لذا لازم است رشته ادبیات در کنار سایر هنرها در یک دانشکده قرار بگیرند تا پیوند دانشگاهی مناسبی میان آنها ایجاد شود.

 وی با اشاره به نظریه روایت شناسی و نقد که در ادبیات به صورت گسترده مورد توجه است، تاکید کرد که می‌توان آنها را به صورت کامل به سینما انتقال داد و بهره بیشتری از آن برد. برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر نیاز به فعالیت‌های بین رشته‌ای گسترده داریم و تا زمانی که در درون خود دانشگاه توجه به تعامل میان رشته‌ای وجود نداشته باشد نباید انتقادی هم به سینما در این خصوص داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز