خبرگزاری کار ایران

تلاش برای ثبت ۸۰ هنرمند پیشکسوت اصفهان به‌عنوان میراث زنده هنری ایران

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۳۲۰

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از ثبت پنج هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی استان در فهرست میراث ناملموس گنجینه زنده هنری ایران خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، فریدون الله‌یاری (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان) در آیین رونمایی از چهاردهمین سری از مجموعه کتاب گنجینه هنر ایران، با ایراد سخنانی از تلاش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای ثبت پنج هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی استان در فهرست میراث ناملموس گنجینه زنده هنری ایران خبر داد.

او با اعلام این مطلب افزود: با توجه به وجود بیش از ۶۰هزار هنرمند شناخته‌شده صنایع‌دستی که در بیش از ۱۹۹ رشته صنایع‌دستی در پهنه استان اصفهان فعالیت می‌کنند، کار خطیری در حوزه شناخت و معرفی این هنرمندان و هنر ارزشمندشان که یادگاری ارزشمند از هنر نیاکان است، پیش رو داریم.

الله‌یاری در ادامه با اشاره به شناسایی و ثبت پرونده برای بیش از ۴۰هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان خاطرنشان کرد: در کنار شناسنامه‌دار کردن هنرمندان صنایع‌دستی، تاکنون ۵ نفر از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی استان که در قید حیات هستند، در فهرست میراث ناملموس به عنوان گنجینه زنده هنری ایران به ثبت رسیده‌اند.

جعفر جعفرصالحی (معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان) نیز با ایراد سخنانی با تبریک به نویسنده کتاب گنجینه هنر ایران تصریح کرد: جعفر کوشش با یاری هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این دیار تاکنون توانسته است در ۱۳ مجله به معرفی هنر و هنرمندان ایران و اصفهان بپردازد.

او در همین راستا تصریح کرد: امروز شاهد رونمایی از چهاردهمین جلد این کتاب هستیم و جالب است که این ۱۴ جلد به زبان انگلیسی به زیور طبع آراسته شده و در مجامع هنری بین‌المللی از جمله شورای جهانی صنایع‌دستی توزیع می‌شود.

جعفرصالحی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر جدا از ثبت ۲۰ نفر از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی استان در فهرست میراث‌ زنده هنری ایران، ۸۰ هنرمند پیشکسوت را هم شناسایی کرده‌ایم و تلاش داریم تا آنها را نیز در فهرست میراث ناملموس کشور به عنوان گنجینه زنده هنری ایران به ثبت برسانیم.

چهاردهمین مجله از مجموعه کتاب‌های معرفی هنر و هنرمندان ایران و اصفهان به همت جعفر کوشش، عصر روز گذشته رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز