خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پیشکسوتان نیازمند توجهند/ درِ برنامه صبح "جمعه با شما" به روی هیچ پیشکسوتی بسته نیست

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۲۱۲

تهیه‌کننده برنامه «سلام صبح بخیر» با بیان اینکه پیشکسوتان رادیو بیشتر از بحث مالی، به توجه نیاز دارند، گفت: بحث معیشتی از جمله مواردی است که خود ما هم با آن درگیر هستیم، چه رسد به پیشکسوتان. متاسفانه این داستان همیشه بوده و هست اما تلاش خود را انجام دادیم تا آنچه که از دستمان برمی‌آید را انجام دهیم. بقیه آن نیازمند کمک مسئولان رده بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیشکسوتان در هر حرفه‌ای همواره مورد احترام هستند. آنها به دلیل یک عمر فعالیت در حوزه‌های مختلف در همه جای دنیا مورد حمایت‌های مختلف قرار می‌گیرند اما بعضی معقتدند در ایران این اتفاق آنچنان که باید مورد توجه نبوده و بعضا شاهدیم که بعد از مرگ افراد به آنها توجه می‌شود.

رضا عبدی گوینده، صداپیشه و بازیگر نقش "آمیرزا عبدالطمع" در برنامه رادیویی "صبح جمعه با شما" تازه‌ترین پیشکسوت رادیویی‌ست که امروز به خاک سپرده می‌شود. ساجد قدوسیان (تهیه‌کننده برنامه رادیویی صبح جمعه با شما) او درباره وضعیت پیشکسوتان رادیو و حمایتی که باید از آنها صورت گیرد، گفت: فکر می‌کنم، پیشکسوتان بیشتر از بحث مالی، به توجه احتیاج دارند. بر همین اساس از زمانی که من تهیه‌کنندگی برنامه «صبح جمعه با شما» را برعهده گرفتم، اتفاقا سعی کردیم، در درجه اول بیشتر پیشکسوتان را به برنامه دعوت کنیم و بزرگوارانی که به برنامه آمدند نیز، بیشتر از کار نکردن، ناراحت بودند.

وی ادامه داد: به خاطر دارم، سال گذشته از آقای رضا عبدی هم دعوت کردیم که به برنامه بیایند، اما شرایط جسمی ایشان این اجازه را نمی‌داد. به همین دلیل من به همراه جمعی از دوستان و صدابردار برنامه به عیادت ایشان رفتیم و در منزل ایشان یک نمایش آمیرزا عبدالطمع را ضبط کردیم. شاید باورتان نشود، ایشان قدرت تکلم نداشتند اما زمانی که قرار شد نمایش را بازی کنند، بازهم آمیرزا شده و بدل به قهرمان داستان ما شدند. این برنامه را پارسال پخش کردیم و نیت داریم که جمعه این هفته نیز مجددا آن را روی آنتن ببریم.

قدوسیان با بیان اینکه سعی کردیم اکثر پیشکسوتانی که مایل به همکاری با برنامه صبح جمعه با شما بودند را به برنامه بیاوریم، اظهار داشت: از طرف خودم و مدیران شبکه اعلام می‌کنم که درِ برنامه صبح جمعه با شما به روی هیچ پیشکسوتی بسته نیست، به خصوص آنهایی که با این برنامه همکاری داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: بحث معیشتی از جمله مواردی است که خود ما هم با آن درگیر هستیم، چه رسد به پیشکسوتان. متاسفانه این داستان همیشه بوده و هست اما تلاش خود را انجام دادیم تا آنچه که از دستمان بر می‌آید را انجام دهیم. بقیه آن نیازمند کمک مسئولان رده بالاتر است.

تهیه‌کننده «برنامه صبح جمعه با شما» همچنین درباره حمایت‌هایی که از دست‌اندرکاران رادیو می‌شود، گفت: تا آنجایی که این امکان فراهم شود، حمایت صورت می‌گیرد. مدیر کنونی شبکه رادیویی ایران آقای دکتر محمد‌زاده است، که من فکر می‌کنم در حال انجام آنچه که در حد توانش بوده هست. ولی معتقدم که این اتفاق‌ها برای برنامه‌هایی همچون صبح جمعه با شما که تبدیل به برند شده و بدون تبلیغات مخاطب خود را دارد، کم بوده و نیازمند حمایت بیشتری به ویژه از نظر مالی است.

وی ادامه داد: این موضوع پنهانی نبوده و همه می‌دانیم که حمایت از نظر مالی قطعا درحد بچه‌های صبح جمعه با شما، پیشکسوتان و کسانی که این همه سال به عشق مردم کار کردند، نیست. اما بالاخره قطعا این قضیه وام گرفته از شرایط کلی مملکت است. ما قطعا از نظر اقتصادی در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم. طبیعتا تیر و ترکش‌های این قضیه به ما هم می‌خورد اما به طور طبیعی می‌شود با مدیریتی این قضیه را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که حداقل بچه‌هایی که تا این اندازه با عشق در حال کار کردن در رادیو هستند و اتفاقا مخاطبان بسیاری هم دارند، توجه بیشتر شود. البته خبر دارم که دوستان تلاش‌هایی انجام دادند ولی خب فکر می‌کنم که هنوز به جایی نرسیده و اتفاقی که باید نیفتاده است. به همین دلیل بچه‌ها به لحاظ مالی دچار مشکل و در مضیقه هستند.

قدوسیان همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به اینکه سازمان متولی رادیو و تلویزیون یکی است، رادیو از حمایتی همچون تلویزیون بهره نمی‌برد، گفت: اگر دلیل این موضوع را از مدیرانی که مسئولیت دارند، بپرسید، بهتر است. شاید بخشی از این موضوع به این دلیل باشد که تلویزیون زرق و برق بیشتری دارد و به نوعی در شرایط امروزی مخاطب بیشتری دارد. تعبیری که برای رادیو به کار می‌برند، رسانه بحران است و باید مورد توجه قرار گیرد.

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: به نظرم اگر توجه ویژه‌ای به رادیو شود، مردم حتی در شرایط بحران هم می‌دانند که باید به سراغ رادیو بیایند. اکنون دیگر وضعیت رادیو به این صورت نیست که یک جعبه قدیمی باشد، الان موبایل هرکس می‌تواند یک رادیو باشد و شما با کوچکترین دسترسی به اینترنت می‌توانید رادیو داشته باشید. یعنی فکر می‌کنم آسان‌ترین دسترسی به رسانه رادیو باشد که می‌تواند خیلی از نیازها را تامین کند. رادیو رسانه گرم است و کسانی که با رادیو خو گرفتند، می‌دانند که می‌تواند در خیلی از قسمت‌ها که اصلا فکر آن را نمی‌کنیم، مشکلات را حل کند. ولی متاسفانه این توجه انجام نمی‌شود.

وی در پایان گفت: این وقت و انرژی که اهالی رادیو در برنامه‌ها صرف می‌کنند، اگر در جای دیگری همچون تلویزیون می‌گذاشتند، شاید خیلی اتفاق‌های بهتری در زندگی شخصی آنها رخ می‌داد. ولی خب این سنگر هم نباید خالی بماند اما قطعا نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان و مدیران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز