خبرگزاری کار ایران

روایتی از ظهر عاشورا در کتاب «اعترافات کاتب کشته‌شده»

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۸۲۸

کتاب «اعترافات کاتب کشته‌شده» روایتی از واقعه عاشورات که از زبان کاتبان دربار عمویان بیان می‌شود و ظهر عاشورا را نقل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «اعترافات کاتب کشته‌شده» جدیدترین اثر ساسان ناطق است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و با قیمت ۶۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

این کتاب در هفت فصل نوشته شده و هر فصل که از زبان فرزند کاتب فراری و کشته‌شده دربار معاویه و کاتب دیگری که در چادری که در ظهر عاشورا در سپاه عمربن سعد هست روایت می‌شود به وقایعی که در ظهر عاشورا اتفاق افتاده اختصاص دارد. اعترافات کاتب کشته شده به‌دنبال کشف حقیقت و راز عاشوراست و با وجود آنکه سعی دارد بر پایه حقیقت واقعه عاشورا را بیان کند اما تخیل نویسنده نیز در بیان آن دخیل است.

«اعترافات کاتب کشته‌شده» در ظهر روز عاشورا اتفاق می‌افتد و خواننده حدود سه تا چهار ساعت از وقایع ظهر عاشورا را در این کتاب می‌خواند. خود قصه این شبان هم قصه پرکششی است؛ این‌که پدرش کاتب اعظم دربار معاویه بوده، ظلم‌هایی را که بنی‌امیه در حق امام و اهل بیتش روا داشتند، برای ما روایت می‌کند که این وقایع، مستند و واقعی است.

در کتاب «اعترافات کاتب کشته‌شده» وقایعی مانند بسته شدن آب به روی امام حسین (ع) یا فریب دادن سواران و جنگجویان برای اینکه در سپاه عمربن سعد باشند و و راه را بر امام حسین (ع) ببندند روایت شده است.

در بخشی از کتاب آمده است: نیزه دار جوان نگاه از صف سواران زره پوشیده کلاه خود به سر گرفت و پیاده‌های نیزه صیقل داده را از نظر گذراند؛ کلاه خود از سر برداشت و عرق پیشانی و صورتش را به آستین پاک کرد. نفسش را پر صدا بیرون داد و لای دندان غرید: چرا این جنگ تمام نمی‌شود؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز