خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت بازیگر تاجیکستانی سریال «در چشم باد» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۳۹۲

مراسم نخستین سالگرد درگذشت زنده یاد حبیب‌الله عبدالرزاق به همت مسعود جعفری‌جوزانی عصر پنجشنبه ۷ بهمن ماه در موسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جوزان فیلم، مراسم نخستین سالگرد درگذشت زنده یاد حبیب‌الله عبدالرزاق بازیگر تاجیکستانی سریال در چشم باد، به همت مسعود جعفری‌جوزانی و همکاری موسسه فرهنگی اکو عصر پنجشنبه ۷ بهمن ماه برگزار می‌شود. در این مراسم نمایشگاه عکس و فیلم مستندی از زندگی و پشت صحنه‌های ایشان نمایش داده خواهد شد.

زنده یاد حبیب‌الله عبدالرزاق در تاریخ ۷ نوامبر ۱۹۳۷ در کولاب تاجیکستان متولد و در سال ۱۹۶۴ پس از گذراندن دوره‌های کارگردانی از دانشکده دولتی فرهنگ و هنر مسکو فارغ التحصیل شد. 

این هنرمند در تئاتر مرکزی موسیقی و کمدی شهر «خجند»، تئاتر نمایشی آکادمیک دولتی و تئاتر جوانان شهر دوشنبه فعالیت کرد و در سال‌های ۱۹۸۷ -۱۹۹۰ میلادی ریاست اتحادیه کارگردانان تئاتر تاجیکستان و هم‌زمان معاونت اتحادیه کارگردانان تئاتر اتحادیه جماهیر شوروی را برعهده گرفت. زنده یاد عبدالرزاق در سال ۲۰۰۲ اولین مرکز تئاتر غیر دولتی تاجیکستان با نام "پدیده" را بنیاد نهاد. وی علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بیش از ۳۰ نمایشنامه تئاتر را نیز کارگردانی کرده و همچنین به دلیل علاقه خاص به ایران و شخصیت‌های مشهور هنری و ادبی این سرزمین در تعدادی از آثار نمایشی ایرانی از جمله سریال “در چشم باد” و "شکرانه” حضور پیدا کرد.

حبیب‌الله عبدالرزاق روز سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ در سن ۸۴ سالگی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان درگذشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز