خبرگزاری کار ایران

نهادینه‌سازی مفهوم صلح در اذهان نوجوانان/ رمانی برای کودکان با نیازهای ویژه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۰۷۶

«یک راز درازیلایی» و «جادوک‌های مثلث شیطان»، دو اثر جدید اعظم سبحانیان، به تازگی وارد بازار کتاب شده است.

 به گزارش ایلنا، اعظم سبحانیان (نویسنده) درباره کتاب «یک راز درازیلایی» گفت: این کتاب داستانی برای کودکان با نیازهای ویژه دارد؛ مقوله‌ای که امروزه یکی از دغدغه‌های نویسندگان جهان است. پونه دختر قدکوتاهی است که با مادربزرگ غرغروی خود زندگی می‌کند. او که از این مشکل جسمی خود رنج می‌برد و اعتماد به نفس ندارد، در قالب این داستان فانتزی پی می‌برد که جز خودش کسی منجی او نخواهد بود.

سبحانیان درباره کتاب «جادوک‌های مثلث شیطان» نیز افزود: سهراب، شخصیت این رمان، کودک کار است. او که پدر و مادرش را از دست داده با مرد عجیبی برخورد می‌کند که به وی امید می‌دهد اگر برای او کار کند کمکش می‌کند تا مادرش را پیدا کند. مضمون این داستان صلح است که اگر از کودکی و نوجوانی در وجود بچه‌ها نهادینه شود قطعاً دنیایی زیباتر خواهیم داشت.

مؤسسه انتشارات قدیانی «یک راز درازیلایی» را در ۸۸ صفحه با تصویرگری بابک قریب و قیمت ۲۵ هزار تومان برای گروه سنی ج و «جادوک‌های مثلث شیطان» را در ۱۲۷ صفحه با قیمت ۳۷ هزار تومان برای نوجوانان منتشر کرده است.

اعظم سبحانیان پیش از این آثاری چون مجموعه «مانی و دختران رنگان»، «ماهک و غول سرزمین پارچه‌ها»، «فرمانده پت پت و قوی نامه‌بر»، «دختر جیغ جیغو»، «جوجه زرد تپلی»، «قایق کاغذی»، «خیال‌های خپلی» و «پهلوان بچه ننه» را در کارنامه ادبی خود داشته است.

برگزیده برتر جشنواره لذت ترس نشر افق برای داستان نوجوان «حمام مرده‌ها» در سال ۱۳۹۶، برگزیده رمان برتر کشوری جشنواره پرنده آبی سال ۱۳۹۳ برای رمان نوجوان «افسانه محله سنگ سیاه» و برگزیده برتر جشنواره سراسری بهار فیروزه‌ای سال ۱۳۹۵ برای داستان نوجوان «چهل گل» نیز از جمله افتخارات و جوایز متعدد این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در رقابت‌های ادبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز