خبرگزاری کار ایران

بررسی راهکارهای کاهش اثرات زیست‌محیطی در شبکه۴/ اثر مازوت نیروگاه‌ها بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۵۹۹

هفتادوچهارمین قسمت فصل هشتم «چرخ» به بررسی راهکارهای کاهش اثرات زیست‌محیطی و افزایش راندمان نیروگاه‌ها اختصاص دارد. این برنامه ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این قسمت از «چرخ»، محمود حاج‌زمان، روزنامه‌نگار علم، از زندگی مسالمت‌آمیز و بدون بیماری خفاش‌ها با ویروس‌ها خواهد گفت و سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه‌نگار علم، از سفر به فرای منظومه‌ی شمسی.

در بخش دیگری از «چرخ»، دکتر سیدداریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران با دکتر ابوالفضل احمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران درباره‌ی کاهش اثرات زیست‌محیطی و افزایش راندمان نیروگاه‌ها گفت‌وگو می‌کند. در سال‌های اخیر که ماجرای آلودگی هوا در نیمه‌ی دوم سال بالا گرفته، برخی تردد خودروهای فرسوده، عده‌ای وجود کارخانجات متعدد، برخی راندمان پایین نیروگاه‌ها و بعضی هم کیفیت سوخت و سوزاندن مازوت در نیروگاه‌ها را عامل آلایندگی عنوان می‌کنند. مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید سوخت تحویلی استاندارد است اما راندمان نیروگاه‌ها پایین است. مدیر عامل نیروگاه برق حرارتی می‌گوید: تنها در ۸ نیروگاه مازوت که سوخت کم کیفیت‌تری است، به مصرف می‌رسد. در حال حاضر از 129 نیروگاه کشور تعداد 7 تا 8 نیروگاه از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، حدود 25 نیروگاه از سوخت مایع گازوئیل استفاده کرده و بقیه هم از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می‌کنند. «چرخ» در این گفت‌وگو به این سوال پاسخ خواهد داد که اثرات محیط‌زیستی نیروگاه‌ها را چگونه می‌توان کاهش داد؟

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر محمدرضا پیرمرادی، رئیس دانشکده‌ی علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز