خبرگزاری کار ایران

«زنگ تفریح» و «قهرمان» نماینده ایران در جشنواره بین‌المللی کارتاخنا اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۱۱۸

«زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد و «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران در پنجاهمین جشنواره بین‌المللی «کارتاخنا» در اسپانیا رقابت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، پنجاهمین دوره جشنواره بین المللی کارتاخنا (Festival Internacional de Cine de Cartagena) معروف به «FICC» از ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر میلادی) در کارتاخنا آغاز به کار کرد و فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد و فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران در این رویداد حضور دارند. این جشنواره ۶ آذر برابر با ۲۷ نوامبر به کار خود پایان می‌دهد. جشنواره بین‌المللی فیلم کارتاخنا یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین رویدادهای سینمایی در اسپانیا است. 

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد در شصت و یکمین حضور بین‌المللی خود، حالا در بخش مسابقه فیلم کوتاه پنجاهمین جشنواره بین‌المللی «کارتاخنا» در اسپانیا برای کسب جوایز اصلی رقابت می‌کند. همچنین، «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی که به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی شده، روز چهارشنبه ساعت ۹ شب در بخش مسابقه آثار بلند سینمایی این رویداد برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید. 

«زنگ تفریح» با نام اسپانیایی «El Recreo» سوم آذر (۲۴ نوامبر میلادی) ساعت ۵ عصر در آمفی تئاتر «باتل» در شهر کارتاخنا برای کسب جایزه اصلی مسابقه فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی «کارتاخنا» اسپانیا روی پرده می‌رود. فیلم کوتاه «زنگ تفریح» با نام بین‌المللی «The Recess» شصت و یک حضور جهانی را پشت سر گذاشته و هفت جایزه جهانی کسب کرده است. 

این فیلم به تازگی در بخش مسابقه هفتاد و پنجمین جشنواره بین المللی سالرنو در ایتالیا و به عنوان نماینده ایران در بخش مسابقه جشنواره بین المللی «آلمریا» معروف به FICAL راه یافته است. «زنگ تفریح» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد ساخته شده و محصول شرکت پخش بین‌المللی «شمید فیلم» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز