خبرگزاری کار ایران

چگونه در برابر بیماری‌های همه‌گیر تاب بیاوریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۱۱۷

کتاب «چگونه تاب بیاوریم؟» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «چگونه تاب بیاوریم؟» با عنوان فرعی روان‌شناسی کووید-۱۹؛ ایجاد تاب‌آوری برای همه‌گیری‌های آینده اثر جوئل ووس، روانکاور و فیلسوف، با ترجمه‌ی ریحانه جباری در شنر حکمت کلمه منتشر شد.

بخشی از متن پشت جلد کتاب را با هم بخوانیم:

زمانی که در فیلم‌ها فاجعه‌ای رخ می‌دهد، اغلب شاهد آشوب و هرج و مرج هستیم و آدم‌هایی را می‌بینیم که رفتارهایی غیرمنطقی از خود نشان می‌دهند. اما واقعیت متفاوت است. تحقیقات نشان داده که چنین سندرم فاجعه‌‌ای وجود ندارد و افراد به اصول رفتار قابل قبولی پایبند هستند. با‌این‌حال، این بدان معنا نیست که رنج نمی‌برند. همه‌گیری‌ها می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر سلامت روان ما داشته باشند. از طرفی نیز یک همه‌گیری می‌تواند افراد را نسبت به رویکرد اساسی‌شان به زندگی آگاه کند.

مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکته از نظر ووس در این کتاب این است که تنها چیزی که قطعی است، وجود عدم قطعیت‌هاست و پرسش اصلی این است که افراد جرأت تحمل چه میزان عدم قطعیت را دارند و چگونه می‌خواهند به واقعیت‌های پیچیده درمورد قطعیت و عدم قطعیت‌ها واکنش نشان دهند. کوویید-۱۹ نه اولین همه‌گیری است و نه آخرینِ آن‌ها. هدف ووس از طرح این مباحث و سوالات، رسیدن به جامعه‌ای تاب‌آور در همه‌گیری‌هایی است که در آینده رخ خواهند داد و هربار از نو جامعه‌ی جهانی را به چالش خواهد کشید.

کتاب در ۳۸۵ صفحه با قیمت ۹۸ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز