خبرگزاری کار ایران

انتشار نهمین قطعه موسیقایی «همساز»؛ ترنمی برای صلح دوستی+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۷۶۸

نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی از انتشار نهمین قطعه پروژه موسیقایی «همساز» خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید قنبری (نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی) از انتشار نهمین قطعه پروژه موسیقایی «همساز» خبر داد و گفت: این قطعه به منزله ترنمی برای صلح دوستی است. 

قنبری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: نهمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» به همنوازی سازهای تنبک و دف اختصاص دارد و با هنرمندی امین دادوری، نوازنده و مدرس سازهای کوبه‌ای تنظیم شده است. 

وی به امضای بیانیه حمایت جامعه‌ی موسیقی ایران از هنرمندان و مردم افغانستان در برابر طالبان اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که پاسخ روح لطیف کودکان، به جای نغمه و سرود، صدای زمخت و مهیب اسلحه‌ها است، بر آن شدیم تا نغمه‌ای را بنوازیم که به منزله مرهمی برای نغمه‌های ناموزون این روزگار باشد. 

 

 

قنبری با تأکید بر رویکرد توسعه همدلی و همراهی در همنوازی‌ها در قالب پروژه موسیقی «همساز» گفت: بی‌شک مرهمی غیر از همدلی برای درمان زخم‌های جهان وجود ندارد. به این ترتیب در مسیر صلح دوستی واقع می‌شویم و تلاش می‌کنیم تا این ترنم را با همنوایی‌های دور از رقابت، به گوش مخاطبان برسانیم. 

در قالب پروژه «همساز»، تاکنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، بندیر، تاکینگ درام، پیپا (ساز باستانی کشور چین)، تمبوریم، پاندیرووکوییکا (ازسازهای کوبه‌ای برزیلی)، طبلا و درامز با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی‌نیا، پدرام خاور زمینی، ژائو ژوچان، الکساندر جسوس، درشن آنند و تراب مجلسی منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز