خبرگزاری کار ایران

بازی «مختار؛ فصل قیام» رونمایی شد/ همه مقدورات بسیج در خدمت مجموعه‌های جوان و نوآور کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۲۰۳

بازی «مختار؛ فصل قیام» دومین اثر از سه‌گانه «سفیر عشق» با حضور رئیس سازمان بسیج رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، مراسم رونمایی از بازی «مختار؛ فصل قیام» پیش از ظهر امروز ۲۳ شهریورماه با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، مهدی جعفری جوزانی مدیرعامل موسسه منادیان و تهیه‌کننده این بازی، عماد رحمانی کارگردان بازی «مختار» و جمعی از مسئولان در سازمان بسیج برگزار شد. 

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران دارای سرگذشت افتخارآمیزی است، گفت: مهمترین جلوه این سرگذشت، عمق فرهنگ و هنر تعالی بخش این ملت افتخارآفرین است. 

وی ادامه داد: تلاش بیگانگان به ویژه نظام سلطه بر این است که این جلوه‌های بزرگ ملت را کوچک بشمارند یا در نزد بخشی از مردم که ممکن است از این ظرفیت‌ها آگاهی کمتری داشته باشند، سخیف جلوه دهند، اما حقیقتاً ما در تمام حوادث کشور به ویژه تاریخ تشیع هزاران موضوع داریم که می‌تواند مورد استفاده هنرمندان قرار گیرد؛ ما باید بر گنجینه تمام نشدنی تاریخ تشیع و تاریخ ایران اسلامی تاکید و تمرکز کنیم. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: حتماً یکی از رسالت‌های بسیج این است که مسیر پیش رو را به خوبی بشناسد و برای استفاده جوانان خلاق تمام پشتیانی‌های خود را به میدان بیاورد، ما هنوز ظرفیت‌هایی داریم که نتوانسته‌ایم از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم. 

وی بیان کرد: از تمام بسیجیان که دستی در کار دارند، درخواست می‌کنم تا وارد کار شوند و نگران پشتیبانی‌ها نباشند، امروز فناوری ارتباطات و پیشرفت در عرصه ارتباطات ظرفیت‌های زیادی را در اختیار ما قرار داده است. 

سردار سلیمانی با بیان اینکه در هفته بسیج از بازی سردار سلیمانی رونمایی خواهد شد، گفت: ما نباید به تعداد محدودی از آثار فاخر اکتفا کنیم، بلکه باید با همین نگاه تعداد تولیدات را افزایش دهیم، یکی از نیازهای جوانان و نوجوانان پر کردن اوقات فراغت است، ما در بُعد نشاط و تفریحات سالم محورهای متعددی داریم که یکی از آن‌ها بازی رایانه‌ای همچون «مختار» است. 

وی در ادامه تأکید کرد: روحیه جهادی و جهش در پیشرفت باید ملاک عمل جوانان نوآور و خلاق قرار گیرد و ما هم هدایت و حمایت می‌کنیم و از ظرفیت‌های خود به هر میزان که لازم باشد در اختیار این جوانان قرار می‌دهیم. 

وی افزود: بنگاه‌های دروغ‌پراکنی همچون بی‌بی سی در سال صدها میلیون دلار هزینه می‌کنند تا اکاذیب را در رسانه‌هایشان منعکس کنند، کمک به جوانان برای ساخت تولیدات فاخر یکی از مسیرها برای پاسخگویی به القائات دروغ دشمن علیه ایران است. 

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: ما پاسدار ارزش‌های والای ملت ایران هستیم و همه مقدورات بسیج در خدمت مجموعه‌های جوان و نوآور کشور قرار خواهد گرفت. 

سهم قابل قبول بسیج در حوزه تولیدات فضای مجازی 

در ادامه مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در مراسم رونمایی بازی «مختار؛ فصل قیام» اظهار داشت: بازی فاخر رایانه‌ای مختار از سه‌گانه «سفیر عشق» امروز رونمایی خواهد شد. 

وی افزود: شاید طی یکی دو سال گذشته از نقش آفرینی‌های مؤثر بسیج در میادین مختلف هم در حوزه شعائر اسلامی هم خدمات اجتماعی به ویژه در کرونا زیاد شنیده‌اید و لمس کرده‌اید، ریشه این بروز و ظهورهای بیش از پیش نگاه راهبردی و نشأت گرفته از شناخت خاصیت و ماهیت بسیج از سوی سردار سلیمانی است، همچون اینکه بسیج بزرگترین مجموعه مردم نهاد دنیاست و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی کارهایی شبیه به افسانه را در مدت زمان محدودی انجام می‌دهد. 

معین تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی هم به تبعیت از همین راهبرد تمام تمرکز بسیج استفاده از ظرفیت‌های مردمی بوده است. 

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج گفت: امروز بیش از ۳۲ میلیون نفر در حوزه بازی‌ها مشغول هستند، به همین جهت برنامه‌ریزی ویژه‌ای اتفاق افتاده تا طی مدت کوتاهی سهم قابل قبولی در حوزه تولیدات فضای مجازی به خصوص بازی‌های رایانه‌ای داشته باشیم. 

به زودی عرضه بین‌المللی بازی مختار هم آغاز خواهد شد

در ادامه عماد رحمانی کارگردان بازی «مختار؛ فصل قیام» اظهار داشت: پس از طرح ایده «سفیر عشق» و تلاش برای تولید یک سه‌گانه، تمام تمرکز ما روی پروژه‌ها قرار گرفت. 

وی افزود: تلاش‌ها در راستای بهبود مسائل فنی صورت گرفت، ضمن اینکه تلاش کردیم تا در حوزه محتوایی با اضافه کردن لوکیشن مکه ماجرا را بهتر پیش ببریم. 

رحمانی با ذکر خاطره‌ای گفت: زمانی که اولین بار ایده را مطرح کردم آقای جعفری به عنوان تهیه‌کننده اعلام کردند «من حتی اگر لازم باشد ماشینم را می‌فروشم تا پای این کار بایستم»، همگی معتقد بودیم امام حسین (ع) در این مسیر همراه ما خواهد بود و خدا را شاکریم که این اتفاق افتاد. 

وی تاکید کرد: به زودی عرضه بین المللی بازی مختار هم آغاز خواهد شد. 

درپایان مراسم، رونمایی از بازی «مختار؛ فصل قیام» با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج، مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی، مهدی جعفری مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای منادیان و عماد رحمانی کارگردان بازی «مختار؛ فصل قیام» انجام شد. 

این بازی دومین نسخه از سه‌گانه «سفیر عشق» محسوب می‌شود که روایتگر قیام مختار ثقفی از سلول‌های ابن زیاد تا سفر به مکه و آغاز قیام و پیروزی آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز