خبرگزاری کار ایران

برترین‌های جشنواره بزرگ صالح مشخص شدند/ پیوند هنر با بقاع متبرکه برای خلق فیلم‌های ارزشی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۸۵۲

اختتامیه نخستین جشنواره سینمایی «جایزه بزرگ صالح» در روز عید غدیر برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مستند، داستانی و قاب صالح مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اختتامیه نخستین جشنواره سینمایی «جایزه بزرگ صالح» پنجشنبه ۷ مرداد ماه، همزمان با عید غدیر در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش با حضور مسعود اطیابی، داریوش ارجمند، منیره قیدی، نادر طالب زاده، حامد عسگری، فرهاد قائمیان، سیدجمال ساداتیان و اهالی رسانه برگزار شد. 

این مراسم اختتامیه با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی ایران آغاز شد. 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احسان بی‌آزار تهرانی، تولیت آستان امامزاده صالح (ع) و مدیر جشنواره با اشاره به ارسال حدود ۵۰۰ اثر به این جشنواره از طرف فیلمسازان گفت: نکته جالب، استقبال جامعه طلاب از جشنواره بود، آن‌ها صفر تا صد آثار، از فیلمبرداری، بازیگری، تدوین و… را خودشان انجام داده بودند. 

وی ادامه داد: در عصری به سر می‌بریم که رسانه اصل شده است. اگر بقاع متبرکه به عنوان پناه مردم را با رسانه و هنر البته با نگاه هدفمند پیوند دهیم قطعا تولیدات ما برکت پیدا می‌کند. 

در ادامه این برنامه، داریوش ارجمند یکی از مهمانان جشنواره ضمن حضور روی سن، گفت: اگر هنرمند مزین و مسلح به بارقه‌ای از انوار الهی نباشد راه به جایی نمی‌برد. 

وی افزود: سال‌ها تحقیق کردم تا بدانم چرا فقط حضرت علی (ع) شایسته جانشینی پیامبر اکرم (ع) بوده است؟ زندگی همه شخصیت‌های مختلف در رشته‌ها و عرصه‌ها را بررسی کردم و دریافتم همه آن‌ها در یک ساحت توانمند هستند اما حضرت علی (ع) در همه علوم بشری توانمند و سرآمد هستند. 

ارجمند ادامه داد: ایشان به ما پدر خوب بودن، فرزند خوب بودن، ادیب و حقوقدان خوب بودن و… را یاد داده داده‌اند. لذا اینکه پیامبر (ص) فرمودند: «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» پیامی برای همه بشریت است. 

بازیگر نقش مالک اشتر در سریال «امام علی» در پایان خاطرنشان کرد: ۱۹ ماه در مجموعه «امام علی (ع)» نوکری امیرالمومنین (ع) را کردم و می‌دانم این نوکری چه لذتی دارد. 

در ادامه این آیین حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طی سخنانی با بیان اینکه امام علی (ع) قرآن ناطق هستند، گفت: امیرالمومنین (ع) تماما خدا را می‌دید و همه قول و فعل او برای خدا بود. 

اعطای نشان خادمی افتخاری امامزاده صالح (ع) به فرهاد قائمیان، بازیگر از دیگر بخش‌های این آیین اختتامیه بود. 

در ادامه برندگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی شدند. 

در بخش مستند جایزه نفر اول وجود نداشت و جوایز فیلمسازان توسط مهدی کیاسری، حجت‌الاسلام خاموشی و نادر طالب‌زاده به منتخبان اهدا شد. 

نفر دوم حسین نارمنجی برای مستند «عاشقانه‌ای برای یک دوست» جایزه ۱۵ میلیون تومانی، نفر سوم الهام آقالری برای مستند «قهرمان» جایزه ۱۰ میلیون تومانی و نفر چهارم محمدرضا دهستانی برای مستند «سراج» جایزه ۵ میلیون تومانی این جشنواره را دریافت کردند. 

جوایز بخش داستانی با حضور منیر قیدی، مسعود اطیابی، سید جمال ساداتیان، اعضای هیئت داوران و فرهاد قائمیان و حجت الاسلام عادل اهدا شد. 

نفر اول سیاوش ساعدپناه برای فیلم «بابردو» جایزه ۳۰ میلیون تومانی، نفرات دوم فاطمه دهقانی برای فیلم «دایره» و مصطفی دهقانی اشک برای فیلم «خلافکارهای اصلی» جایزه ۱۰ میلیون تومانی و نفرات سوم محمدجواد حکمی برای فیلم «برای امیر» و سید محمود شریفی برای فیلم «ابتاء» جایزه ۵ میلیون تومانی را دریافت کردند. 

زینب عبدی برای «برادر رضا»، حمید مظفری برای «آخرین بسته» و سعید ایزدپناه برای «شرط ضمن عقد» با دریافت جوایز ۵ میلیون تومانی برندگان بخش قاب صالح این جشنواره بودند. 

شعرخوانی یکی از ذاکران اهل بیت (ع) نیز از بخش‌های این آیین بود و چهره‌های سرشناس هنر و بازیگری همچون رضا ایرانمش، فرهاد قائمیان، حمید طالب‌زاده و… در آن حضور داشتند. 

مسعود صانعی، دبیر این جشنواره، در پایان مراسم اختتامیه گفت: از سال آینده، بخش بین‌الملل به جشنواره صالح اضافه می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز