خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

جاذبه‌ها و مراکز گردشگری لرستان تعطیل نیستند/ هتل‌ها باز هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۴۶۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان یادآور شد: درحال حاضر تمام مراکز گردشگری استان فعال هستند و به مسافران خدمات ارائه می‌دهند. هرچند اجازه ورود مسافر به استان داده نمی‌شود اما در صورت ورود روزانه جریمه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نظر به درخواست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مبنی بر «تعطیلی همزمان دواستان تهران والبرز» با توجه به تعطیلات پایان هفته جاری و بررسی این پیشنهاد در نشست فوق العاده مشترک قرارگاه عملیاتی وکمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با عنایت به موافقت رییس جمهور با پیشنهاد ارائه شده، تعطیلی یکپارچه تمامی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و گروه‌های پر خطر اصناف و مشاغل در استان‌های تهران و البرز اعلام شد.

در پی این تعطیلی، اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۱۸:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۲۸-۴-۱۴۰۰ شروع و تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۴ – ۵ - ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و عنوان شده که خروج خودروهای شخصی، با پلاک استان‌های تهران و البرز و ورود خودروهای شخصی با پلاک‌های دیگرشهرها به تهران و البرزممنوع است. حتا ذکر شده که سفر به کلیه شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی سراسرکشور، مطلقاً ممنوع است. با این وجود ۶ روز تعطیلی در تابستان شرایط را برای سفر مiیا ساخته و بیشتر تهرانی‌ها و کرجی‌ها در صدد بستن بار سفر هستند.

در این میان استان‌های خوش آب و هوا که همواره مقصد سفرهای تابستانه بودند و هستند، مورد توجه این مسافران قرار دارد. با توجه به آنکه تاسیسات گردشگری در گروه یک رتبه‌بندی مشاغل کرونا قرار گرفته‌اند و معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از این اقدام به عنوان موثرترین اقدام حمایتی یاد کرده که در کنار بسته‌های حمایتی سه‌گانه انجام شده است، در شرایط فعلی تاسیسات گردشگری فعال هستند و خدمات ارائه می‌دهند.

سید امین قاسمی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان) دراین خصوص به ایلنا گفت: محدودیت سفر توسط پلیس راه به صورت متمرکز اعمال خواهد شد و قطعا با تعطیلی تهران و کرج، اعمال محدودیت‌ها با سختگیری بیشتری انجام خواهد شد. با وجود محدودیت ورود و خروج پلاک‌های غیر بومی به لرستان، واحدهای گردشگری استان فعال هستند و به افرادی که نیازمند انجام سفرهای ضروری هستند خدمات ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری بسته نیستند و مسافرانی که قبل از اعمال محدویت‌ها به استان سفر کرده‌اند همچنان در استان حضور دارند و مراکز گردشگری نیز خدمات ارائه می‌دهند. مسافران جدید هم در صورت ورود، روزانه جریمه خواهند شد.

به گفته قاسمی درحال حاضر ضریب اشغال هتل‌های لرستان در حدود ۳۰ درصد است این درحالی است که چندی پیش این ضریب به حدود ۸۰ درصد نیز رسیده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز