خبرگزاری کار ایران

کتاب اندیشه‌های امام خمینی(ره) در آینه نگاه معاصر چاپ و منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۰۳۲

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران هم‌زمان با سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، کتاب اندیشه‌های امام خمینی(ره) در آینه نگاه معاصر را چاپ و منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، «حمیدرضا یوسفی» و «میثم بلباسی»  گردآورندگان این مجموعه نفیس مقالات متعددی را از «عبدالحسین خسروپناه»، «غلامرضا جمشیدی‌ها»، «احمد راهدار»، «عبدالوهاب فراتی»، «غلامعلی سلیمانی» و ... به کار گرفته‌اند. گردآورندگان سعی کرده‌اند در این کتاب تجددخواهی و دو لایه هویت اسلامی و ایرانی را از دیدگاه امام خمینی(ره) بررسی و تحلیل کنند.

در پیش درآمد این مجموعه آورده شده است:  تئوری «انعطاف‌پذیری هویت ایرانی» یک پیش داوری تاریخی است که سرچشمه آن به سستی هویت حاکمان ایران در 500 سال گذشته به طور عام و یکصد سال گذشته به طور خاص برمی‌گردد. ریشه این سستی و ناکارآمدی از بی‌سوادی همه جانبه حاکمان کشور ما بوده است. آنچه شخصیت آیت‌الله خمینی را در تاریخ سیاسی ایران برجسته می‌کند، این است که امام خمینی(ره) به عنوان یک دانشمند، فقیه، عارف و فیلسوف وارد صحنه سیاسی ایران شده است.

در متنی از پشت جلد این کتاب شرح داده شده است که انقلاب اسلامی ایران در کنار انقلاب فرانسه، انقلاب اکتبر در روسیه، انقلاب چین و انقلاب کوبا از تاریخ‌سازترین انقلاب‌های تاریخ بشر است. رهبری متفکرانه انقلاب اسلامی ایران با امام خمینی بوده است که با درکی متفاوت از مسایل سیاسی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به دنبال معماری ایرانی مستقل و پیشرفته بوده است بیداری همه‌جانبه و «تولد دوباره» ملت ایران، هدف اساسی امام(ره) بوده است.

این کتاب مشتمل بر 6 گفتار با عنوان‌های گستره دیدگاه‌های امام خمینی(ره)، فرهنگ، هویت و کشورداری از دیدگاه امام خمینی(ره)، سیاست خارجی و جهان‌بینی امام خمینی(ره)، جایگاه و حقوق انسان از دیدگاه امام خمینی(ره)، نوع سیاستگذاری و نقش عقل از دیدگاه امام خمینی(ره) و ولایت، عرفان و روحانیت از دیدگاه امام خمینی(ره) است.

چاپ نخست این کتاب در 430 صفحه و به قیمت 85 هزار تومان به بازار نشر راه یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز