خبرگزاری کار ایران

در مراسم اعطای گواهینامه درجه یک هنری به مرتضی امیری اسفندقه مطرح شد؛

بودِ «مرتضی امیری اسفندقه» بیشتر از نمودش است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۴۳۷

ایوب دهقانکار در مراسم اعطای گواهینامه درجه یک هنری به مرتضی امیری اسفندقه اظهار کرد: مرتضی امیری اسفندقه قبل از گرفتن این گواهینامه، نشان درجه یک اخلاق را در میان شاعران و هم‌کسوتان خود گرفتند و این گواهینامه نیز وسیله‌ای برای قدردانی از زحمات ایشان و خدماتی است که به جامعه ادبی کشور ارایه کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، مراسم اعطای گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر به مرتضی امیری اسفندقه، با حضور ایوب دهقانکار (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران) به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی بخشی‌زاده (معاون صدای جمهوری اسلامی ایران) و مدیران شبکه‌های رادیویی و همچنین تعدادی از شاعران در ساختمان شهدای رادیو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. 

در این آیین ایوب دهقانکار با بیان این که برای بنده باعث افتخار و مسرت و خوشبختی است که در جمع وزین و فرهیخته‌ای همچون این جمع باشم، اظهار کرد: در عین مسرت و خوش‌وقتی، برای بنده ثقیل است از شعر و ادب سخن بگویم زیرا که سطح وزانت و ادبیت محفل بسیار بالاست، لذا قصد اساعه و اطاله کلام ندارم فقط به حکم این که مامورم و معذور در حد چند جمله در خدمت عزیزان خواهم بود. 

او در ادامه تصریح کرد: دانشمندان علوم شناختی و روانشناسی دوگانه‎ای دارند تحت عنوان competence و performance که با تعریفی ساده، اولی همان میزان ظرفیت درونی افراد بوده و دومی نمای بیرونی است. در برخی افراد performance یا همان نمای بیرونی ممکن‌است بروز و نمود بیشتری داشته باشد، حال آن‌که علی‌القاعده competence باید بزرگتر از performance باشد، ؛ به زعم بنده این دوگانه‌ای که به عنوان یک تئوری در محافل علمی دنیا مطرح شده است خیلی زیباتر، ظریف‌تر و دقیق‌تر در ادبیات فاخر فارسی وجود دارد و به آن اشاره شده است، آنجایی که سعدی شیرازی می‌گوید: 

به اندازه بود باید نمود خجالت نبرد آن که ننمود و بود

وی افزود: به نظر بنده آقای اسفندقه جزو کسانی است که مشمول این بیت شعر است و بود او بیشتر از نمودش است. به واقع ایشان قبل از گرفتن این گواهینامه، نشان درجه یک اخلاق گرفتند. این گواهینامه که عالی‌ترین درجه ادبی کشور است و به امضای وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده وسیله‌ای برای قدردانی از زحمات ایشان و خدماتی است که به جامعه ادبی ارایه داده است. 

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پایان سخنان خود گفت: بنده از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم به جامعه شعر و ادب کشور و هم به خود ایشان تبریک می‌گویم؛ امیدوارم که بیش از پیش شاهد شاعری و شاعرپروری امیری اسفندقه باشیم و ایشان بتوانند نسل‌های جدیدی از شاعران به جامعه ادبی کشور معرفی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز