خبرگزاری کار ایران

حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و رساله دکترا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۵۹۴

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در طرحی جامع از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله دکترا با موضوعات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیب محمد زارع مشاور مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن اعلام حمایت از رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد گفت: در حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله دکترا با موضوعات دفاع مقدس، سال ۹۴ در جلسه‌ای با اساتید دانشگاه‌ها، نزدیک به دو هزار عنوان حول محور دفاع مقدس چون ابعاد نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی جنگ ایران و عراق انتخاب و تعیین شد و چون در آن زمان موزه تنها عنوان دفاع مقدس را داشت بنابراین عناوین انقلاب اسلامی مطرح نبود.

وی گفت: در نامه‌ای به ۱۲۴ دانشگاه غیر پزشکی – با احتساب دانشگاه آزاد و پیام نور- تحت عنوان حمایت موزه دفاع مقدس از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها درخواست کردیم علاوه بر اعلام عناوینی دفاع شده با موضوعات دفاع مقدس؛ موضوعات وعناوینی را پیشنهاد دهند.

امیر سرتیب محمد زارع اظهار داشت: با بررسی دو هزار عنوان دفاع مقدس از معاون آموزشی و پژوهشی وزارت علوم و معاونین آموزشی و پژوهش ۲۰ دانشگاه مستقر نظامی و غیر نظامی در تهران چون دانشگاه دافوس ارتش، دانشگاه تهران، دانشگاه دافوس سپاه، دانشگاه شهید رجایی دعوت کردیم و شیوه‌نامه پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا، به تمامی افراد حاضر در جلسه ابلاغ شد و در نهایت کل عناوین به ۱۲۴ دانشگاه مکاتبه شد.

مشاور مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان داشت: از سال ۹۵ تا کنون ۱۲۸ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا مورد حمایت موزه قرار گرفته است. یکی از حمایت‌های موز ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این است که دانشجویان می‌توانند از کتابخانه تخصصی جنگ موزه در نگارش پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا بهره ببرند و نیز می‌توانند با فرماندهان جنگدر این خصوص ملاقات و گفتگو داشته باشند.

وی به حمایت مالی رساله دکترا و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در سال جدید کارشناسی ارشد هفت میلیون است که از این مبلغ یک میلیون به استاد راهنما و شش میلیون به دانشجو تعلق می‌گیرد و در مقطع دکترا نه میلیون تومان در نظر گرفته شده است که مبلغ یک و نیم میلیون تومان به استاد راهنما و هفت و نیم میلیون تومان به دانشجو تعلق خواهد گرفت.

مشاور مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن اشاره به حذف ابعاد نظامی دفاع مقدس این طرح بیان داشت: با حذف عناوین نظامی دوران دفاع مقدس،۸۰۰ عنوان قابل پژوهش و تحقیق از سوی دانشجویان دو مقطع است. دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد می‌توانند یک عنوان را انتخاب کرده و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قراردادی در سه نسخهبا دانشجو تنظیم می‌کند و در سه مرحله مبلغ حمایتی داده می‌شود. عناوین دفاع مقدس در سایت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع قدس بارگذاری شده است. با توجه به اینکه موزه عنوان "انقلاب اسلامی" را داراست بنابراین حدود ۴۰۰ عنوان هم برای انقلاب اسلامی تعیین شده که با بررسی آنها، عناوین در سایت قابل مشاهده خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز