خبرگزاری کار ایران

مدیر باغ کتاب کرمان عنوان کرد؛

دیده شدن مخاطبان در طرح‌های فصلی فروش کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۴۹۹

عبدالعلی وحیدپور اظهار کرد: برای قشر کتابخوان که ممکن است جزو افراد ثروت‌مند جامعه هم نباشند وجود طرح‌های فصلی فروش کتاب و همین که حس کنند دیده شده و به حساب‌آورده می‌شوند دارای اهمیت است.

به گزارش ایلنا، عبدالعلی وحیدپور مدیر کتابفروشی «باغ کتاب کرمان» استان کرمان، در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) عنوان کرد: نظر بنده درباره طرح‌ها مثبت است؛ جامعه مدرن، اکنون به گونه‌ای شده است که همه سایت‌ها اقلام و کالاهای خود را جهت جلب مشتری و با دلایل مختلف به نوعی با تخفیف ارائه می‌کنند و طبیعتا در حوزه کتاب نیز چاره‌ای جز این نیست.

وی افزود: کتاب سوای بحث‌های فرهنگی‌اش یک کالا است و اگر بخواهد در این بازار خود را نشان بدهد حتما باید زمان‌هایی همچون ایام برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب، با تخفیف و یارانه به مشتری عرضه شده و نشان داده شود.

او درباره اثرگذاری طرح‌های فصلی فروش کتاب بر نقدینگی کتابفروشی‌ها بیان کرد: به نظر من این طرح خیلی خوب است، بخشی از جامعه در این فکر هستند که یک تخفیفی صورت گیرد تا بتوانند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند. برای قشر کتابخوان که ممکن است جزو افراد ثروت‌مند جامعه هم نباشند وجود این طرح‌ها و همین که حس کنند دیده شده و به حساب‌آورده می‌شوند دارای اهمیت است.

مدیر باغ کتاب کرمان ضمن بیان این که ۲۰ درصد تخفیف برای کتاب رقم بالایی است، اظهار کرد: اما وقتی سایت‌های مختلف این حق را به خودشان می‌دهند که میزان تخفیف‌های عجیب و غریبی برای یکسری کتاب‌هایی ارائه کنند، خود به خود ممکن است توقعات عجیب و غریبی در مخاطبان شکل بگیرد.

وی در ادامه گفت: به نظرم درست همانند سایر کالاهایی که به صورت فصلی یا مقطعی با تخفیف ارائه می‌شوند، وقتی کتاب نیز در بخشی از سال با یارانه عرضه می‌شود انگیزهای برای مخاطب ایجاد می‎کند تا آثار مورد نظر خود را در آن ایام تهیه کنند و طبیعتا سبب جذب مردم می‌شود.

در پایان گفت: برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب هم برای مخاطبانی که زیاد اهل مطالعه هستند مفید است از این رو که یکسری کتاب‌ها را با قیمت عمده می‎خرند و هم برای افرادی که چندان اهل کتاب نیستند مفید است چون سعی می‌کنند از این یارانه استفاده کنند. به گمانم این طرح‌ها برای هر دو قشر یک نوع ترغیب و تحریکی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز